Algebra och annat..

YES! Äntligen är kurserna Matematiska Verktyg och Grafisk Design och Teknik ur världen. Känns så JÄVLA skönt, bara tentan den 17:e december i Kommunikation och Projektmetodik kvar.

Ja just ja, på tal om matten kändes så skönt att jag lyckades lösa en ekvation med hjälp av algebra, måste tacka min kära sensei Dusty (en utav mina kära nät vänner borta i USA), som hjälpte mig med hur man jag gör och så här löste jag en utav uppgifterna på omredovisningen, gjorde ett slarvfel i måndags, missuppfattade ett ord. Tänkte inte på att avstånd och längd kan vara samma sak inom matten, så jag fick fel på den uppgiften, och eftersom provet är 5 frågor och du bara får ha max ett fel och jag visste att jag inte hade räknat algebran rätt första gången (glömde bort hur man slutförde) och så avstånds frågan, så jag fick underkänt.



Men hur som helst så fick jag godkänt på kursen tillslut och jag känner mig nöjd, tror jag hade alla rätt den här gången, gällde bara att tänka efter hur man skulle räkna så löste det sig till slut.

Sedan så fick vi våran tidning idag, suck. Den var en smärre katastrof, alla sidorna hade hamnat huller om buller och det var knappt någon struktur genom den. Tryckeriet hade visst haft något fel på sin maskin och ville ha en dag till på sig men vi var tvungna att ha tidningarna idag eftersom det var minimässa i skolan idag.
En avgörande faktor kan ha varit att de andra gruppmedlemmarna i gruppen hade missuppfattat något när de skulle skicka in tidningen till tryck, de hade visst exporterat den i så kallade uppslag, när den egentligen skulle ha skickats sida för sida..

Verkar som de ska trycka om den senare, enligt vad lärarna säger, jag vill inte betala för den så som den ser ut nu.. aldrig!
Nä, nu ska jag börja plugga inför tentan och imorrn blir det till att packa ihop sakerna jag ska ha med mig, när jag åker och hälsar på mamma. Ska bli kul och jag får nog äntligen tillbaka bilen!! GÖTT MOS!!

Kommentera här: