Oj då..

Hoppsan!
Ställde mig på vågen imorse för skojs skull, var inte alls
lika kul att se siffrorna de visade även om de betyder att
jag inte är överviktigt, men om jag räknar ut mitt BMI värde
(BMI= vikten(kg)/ (längden x längden (m) = kg/(m²) ) och
då blev det runt 20.10... normalt för att vara mig
ligger runt 21..

Jag vet att jag tappat lite i vikt sedan jag började skolan
igen. Kändes inte så bra när jag gick och simmade med Jonna
och efter att vi bastat i ångbastun så vägde vi oss på en våg,
som står i simhallen och jag var 4 kg lättare än henne, och
jag är ändå längre än henne (runt 6-7cm någonting) kändes
lite bakvänt, fast jag tycker ändå att det är lite positivt ändå mitt
"kära" magfläsk har krypt, kunde ta ett rejält tag förrut men nu
går det knappt.
Visst bilringarna är kvar men inte alls som det var förrut. Får mig att
börja undra om mamma kommer kommentera på det när jag hälsar
på nästa gång.. vet att hon gjorde det innan jag hade fått min diagnos
för magen bekfräftad då jag rasade från 23.5 (BMI) till 20.74 (BMI).

Men jag har lärt mig leva med det något sånär i alla fall, vet att många
av mina vänner undrar hur sjutton jag kan gå ner i vikt så lätt, själv vet
jag inte riktigt heller, men jag vill inte gå ner mer i vikt nu, får väl börja
äta godis igen eller nått fett, haha...
Nä, det går ju inte! Skit också! Min mage pallar inte för mycket godis och
fett, då spottar den bara ut den, så det är inte heller bra... hmmm...

Det löser sig nog på något sätt tror jag och hoppas på. Vå får väl helt
enkelt vänta och se, är så mycket som händer just nu, får se när jag ska
hinna med allt gäller att ha en bra tidsplanering och bra självdisciplin (vilket
jag saknar) suck.. får ta tag i det...

Ja just det ja, kanske borde sätta igång så jag slipper kännsa mig så
stressad senare, dags att kila..

Kommentera här: