Sicket Flyt

Ja, i torsdags hade jag verkligen flyt på jobbet, monterade 12 st kartonger, dvs 1032 st dvd säkerhetsboxar. Så jag var nästan i synk med hur snabbt maskinen producerar bitarna, hade det inte vart för rasterna så höll jag jämna steg med maskinen. Känns lite coolt.

För övrigt var det skönt att det var en kort vecka, och jag fick min lönelapp, har visst timlön på 96,85:-, vet inte om det är en okej lön, så jag ska kontakta facket och se vad de har att säga, det blir en måndads lön på ca 15 000, när jag jobbade på kyrkan hade jag ca 17 000 i månden, så jag får ta å höra vad facket har att säga, och sen får vi se, men det verkar ha blivit någon miss också. För mitt anställnings ID på lönelappen stämmer inte med vad jag stämplar med, men timmarna stämmer.
Sen vet jag inte varför jag bor på en c/o adress, jag är faktiskt bosatt här och det står även i det där registret (som jag inte kommer på just nu vad det heter).

Vi får se vad som händer, ska ringa facket på måndag, så får vi se vad de säger. Har försökt söka lite på deras hemsida om löner, men jag hittar ingenting. Jag hittade något, men för att se det så var man tydligen tvungen att vara registrerad på hemsidan, kändes jobbigt, så jag ringer istället och hoppas på det bästa. Rätt ska va rätt.

Kommentera här: