Nej, jag beställde inte väckning..

Sambon sa hej då och åkte till jobbet, jag var halv-vaken, jag slumrar till och glider in i drömmarnas värld. Plötsligt sätter alarmet på min mobil igång och jag vaknar till lätt yrvaken och trycker för att snooza, men någonstans i bakhuvudet hörde jag att det inte var mitt alarm, och sen när jag tittar på displayen så står sambons namn där, och jag blir genast klarvaken och tänker "shit, det ringer, hinner jag svara?"

Jag hann svara, och sambon informerade att jag skulle komma till hans jobb, för de hade visst missat att det var någon som gick på semester. Så det var bara att pallra sig upp ur sängen 7.15, käka frukost, fixa käk, borsta tänderna osv och bege sig iväg.
Jag fick gå in via huvudentrén och fråga efter Alain, som sedan visade vem som skulle "ta hand" om mig, tror hon hette Susanna eller Susanne, nå väl.. hur som så visade hon mig snart vad det var jag skulle göra, eftersom det var min första dag/gång inom industri yrket.
Jag har bara jobbat på City Livs/Hemköp och som säsongs vaktmästare på kyrkogården, tidigare, och nu har jag provat på lite av industri yrket också. Inte så jättekul, men det blir i alla fall pengar, vilket är bra nu med tanke på att jag inga har snart.

Hur som så har jag fått lära mig att fylla på "färg" till maskinerna som jag plockade från, samt montera ihop säkerhetsboxar till DVD-skivor, sätta på metall handtag på sophinkar, samt kolla alla plastbitar efter defekter, tror DVD-boxarna hade flest defekter, för på slutet tyckte jag att jag inte gjorde något annat än bar dem till kvarnen för återvinning. Jag hade tre maskiner som jag skulle plocka från så det var lite småstressigt innan jag hittade en rytm som passade.
Det var mycket nytt för mig, och självklart blir jag sådär liten och "rädd" eftersom jag känner mig osäker när jag inte vet vad det är jag ska göra och vad som gäller.
Jag har nästan fått kläm på hur man plastar in en pall, men det är jobbigt, för jag blir yr, eftersom man måste gå runt pallen hela tiden, men men..

Det märktes att jag var på ett nytt ställe och inte är "en i gänget", märkte det tydligast när jag hade rast, första förmiddagsrasten satt sambon och några andra vid ett bord och spelade nån speciell form av skitgubbe, och det var redan fullsatt runt det bordet, så jag satte mig vid ett annat som var ledigt.
Jag visste att det är andra roller som gäller, och när jag knappt känner någon annan än sambon, och bara pratat lite med två av de andra, så kände jag att det är bättre att låta bli och låta dem spela, eftersom jag ändå får umgås med min sambo när vi är hemma.
Jag vill inte vara egoistisk så han får göra som han vill. Fast jag var lite nedstämd när det var dags för middags rasten, jag intog samma plats som jag hade haft under den första rasten, och det var bara någon kvinna som satt vid det bordet där kortleken låg, och snart kom det andra in i fikarummet och satte sig runt spelbordet och spelade den där knepiga skitgubbe igen.
Sambon kom in lite senare och säger inget till mig och går förbi och sätter sig vid de andra vid spelbordet. Jag försökte att inte ta åt mig utan intala mig att jag inte är med i deras gemenskap än. Jag befinner mig på "tillhöra" stadiet enligt FIRO modellen.

När det senare var dags att gå hem blev jag avlöst av Monica, och sen gick jag till sambon och pratade lite snabbt, eftersom vi behövde handla, och jag hade tidigare bett honom att handla eftersom jag knappt har några pengar, men så hade jag kommit på att jag hade lite pengar i plånboken också, så jag visste att jag skulle ha råd att köpa bröd, juice och pålägg. Så då talade jag om för honom att jag handlar så slipper han.

För jag misstänkte att han troligen skulle jobba över, igen..

Innan jag går hem så frågar jag Alain om jag ska jobba imorrn med, och det skulle jag visst, så 7.00 börjar jag. Jag har bestämt mig att jag ska cykla så jag kommer gå upp före sambon.

Jag åkte och handlade. Under resan hem bestämde jag mig för att göra de saker som jag hade bestämt igår att jag skulle göra idag. Det vill säga, städa ur sängen och byta, klippa gräsmattan, rensa landet, tvätta. I slutänden så gjorde jag nästan allt förutom sängen.
Jag var hemma 16.30, satte igång en maskin tvätt och gick sedan ut och började klippa gräsmattan, baksidan var HEMSK, framsidan var rena rama drömmen i motsats, så jag blev klar och kunde gå in 18.30. Jag fick dammsuga av golvet eftersom jag fått springa igenom lägenheten för att ta mig från framsidan till baksidan (enda nackdelen med att ha mitten lägenhet, suck).
Så jag gjorde mig en kopp te och startade datorn för att koppla av lite innan jag måste hänga upp tvätten, och sen får jag nog duscha innan jag går och lägger mig, det var ruggigt varmt på jobbet, imorrn ska jag ha med vattenflaska!

Sambon har fortfarande inte kommit hem, och det är bäst för honom att han inte säger något "elakt" nu när jag varit så duktigt, bara för att han inte vill klippa gräsmattan.. muttra..

Kommentera här: