Sista ridpasset

Ja, då var sista ridpasset avklarat och det känns i kroppen vill jag lova. Nu blir det inget ridet förrän på måndag då jag är tillbaka i Sverige och ska på ridlektion. Idag har jag fått rida Greg och Charlie Grey, två av mina favoriter. Greg var lite seg, men då fick jag Oliver's 2€ spö (en trädgren, som Oliver skojjar att det är antingen en 1€ eller 2€ spö beroende på tjockleken på pinnen han fått tag i,) och då vaknade han till liv. Greg hade minsann ingen dålig dag idag inte.

Det var rätt skönt att det var sista dagen idag för ridning i alla fall för jag är rätt trött. Tror min kropp känner av att snart så bär det av hemmåt igen för jag har lite svårt att somna och vaknar tidigt, men snart är jag hemma igen och på tisdag väntar första praktiken igen, hehe. Det är pang på pannkakan.
Som tur är har jag "ledigt" på måndagen och då kan jag i lugn och ro packa upp och gå och uträtta de ärenden som jag måste för att kunna ta mig till skolan osv.

Ska dessutom bli kul att få komma tillbaka och börja köra lastbilen igen, har faktiskt åkt lastbil här på Irland så jag kunde inte hålla mig helt borta, även om det bara var en lastbil för att lasta 4 hästar i.
Förhoppningsvis kommer körningen gå bättre och bättre då det drar ihop sig för uppkörning till C-kortet. Jag hoppas jag kommer få möjlighet att köra upp snarast möjligt. Vore skönt så jag kan komma igång med släpet.

Nu ska jag inte tänka mer på det, vet inte alls vad som kommer hända här ikväll kanske drar vi en runda till puben för att säga farväl, vi får se. Hur som helst har det varit en super kul vecka som jag verkligen kommer att minnas. Som jag sagt tidigare, jag kommer definitivt att återvända igen när jag har råd och tid.

Imorrn väntar första etappen av hemresan - att ta sig till Dublin.

Kommentera här: