Ett mål uppnåt +bild

Jaha, idag var minsann en stor dag. Jag har haft uppkörning för CE och det var minsann en resa det.
Vaknade tidigt för att ha god tid på mig att ta mig in till skolan även om det skulle krångla med något under vägen. Väl på skolan, kopplar jag ihop den lastbilen med det släpet som jag skulle ha.

Innan det var dags att åka kommer Gjert och ger lite sista pepp och jag får veta att han sa att jag var en låg oddsare. Kul att de tror på en i alla fall, och det gick vägen men lite nervpirr på vägen.

På funktionsbeskrivningen fick jag bromsarna, nästan exakt samma som jag fick när jag körde upp för C. Det gick som en dans och jag försökte låta säker på min sak och när det var dags för backningen skulle jag backa åt höger, min favorit eller inte.
Till min stora lycka så fick jag en höger sidoförflyttning!

Jag har mycket lätt för sidoförflyttningar så jag var inte så orolig, däremot hamnade jag lite väl nära några koner och jag ville inte chansa då det handlar om mycket pengar, så jag valde att köra fram och försöka igen. Fick köra fram två gånger för efter första framkörningen hamnade jag tillbaka på samma ställe och när jag skulle köra fram slirade det, så jag fick använda differentialspärren för att komma fram. Sen så körde jag fram tillräckligt långt och då satt den som en smäck.

Tänk vad lite nerver kan ställa till det, körningen gick bra och jag tog det lugnt och fint utan att maska, för att försäkra mig om att allt flöt på med tanke på underlaget. Det var lite planering, men det gick det med. Var väldigt skönt att komma tillbaka och ha klarat det, nu har jag det ur världen.
Så inom en vecka kommer mitt nya körkort, nu med BE och CE precis som mitt mål var från början att ta E-kortet.

Nu väntar YKBn på fredag, så imorrn ska jag ta tag i plugget till den så det sitter och sen om allt går som jag tänkt mig kan jag koppla av och invänta den 20:e, då det blir avslutning i skolan.
Det är tur att jag tål lite sex-skämt för annars hade inte den här utbildningen passat, då lärarna gärna drar ett skämt eller två.

*over and out*

Kommentera här: