Lastberäkning och det luktar bränt..

Jisses, sitter och pluggar lastberäkning och det är väl egentligen ganska enkelt, men jag blir snurrig i huvudet av alla siffror hit och dit. Jag hoppas att jag räknat ut rätt, var lite spännande och kul att ta en kopia på skolans registreringsbevis på bilarna och släpen och sedan räkna ut själv vad de får lastas med på de olika Bk-vägarna.

I fredags frågade Gjert om det var något vi undrade över och då kom jag inte ihåg att jag skulle fråga vad som gäller mer när man kopplar ihop ett släp mer än de 5 grundreglerna. Med andra ord vad som gäller när bilen inte är kopplingsklassad. Minns att det var något man skulle kolla på i registreringsbeviset, men kommer inte ihåg exakt vad, innan man kunde kolla i kopplingsschemat.

Måste banne mig komma ihåg att fråga på måndag då det är sista dagen innan uppkörningen. Lite pirrigt och nervöst nu.
Ska även ta mig en titt på täthetskontrollen så jag kan den utan att känna mig osäker, alltid bra att vara förberedd på det värsta. Som de säger, hoppas på det bästa och vara förberedd på det värsta.

Idag fick jag även lite smått panik när det började lukta bränt. Min värsta mardröm är att få mitt hem nerbränt. Så jag sprang runt i lägenheten och försökte lokalisera vart ifrån doften kom ifrån. Slutade med att jag ringde sambon för att få råd, han kom hem och konstaterade att det var bara lite bränt damm i luftvärmen.
Jag tyckte doften påminde om min plattång när den blir varm, men det är otäckt när du inte vet vad det är. Nu har det slutat lukta, men bränt damm luktar ingen höjdare.

Är kylan som påverkar, för att hålla värmen inne behövs mer värme och då det damm som är i rören, tja, det blir då varmt och bränt.

*over and out*

Kommentera här: