Hästlov

Tja, det brukar ju vanligen heta höstlov, men eftersom jag kommer tillbringa nästan alla kvällarna den här veckan med häst relaterade aktiviteter så borde det ju bli ett hästlov och inte höstlov.

Nåväl, helgen var bra i alla fall. Hälsade på mamma och busade lite med Cobra och var ute på promenad med henne. Hon är så full av energi att det smittar av sig och du blir glad. Hon har fått mig att tänka om lite, speciellt med tanke på att jag varit osäker på om jag vill skaffa en hund. Det innebär mycket jobb, men du får något tillbaka för det senare. Fast jag skulle nog inte vilja ha en sån energisk hund som Cobra.
Det vette tusan om jag skulle orka med för att inte tala om två lika energiska och lekfulla hundar skulle träffas. Nja, det kan nog bli lite väl spännande.

Idag är det lite varmare, men ändå fryser jag. Fast i och för sig så kan det ha ett samband med att jag inte sov så bra. För oftast när du är trött fryser du. Jag kan åtminstone trösta mig med att jag har en tjock go filt att gosa ner mig i. Helt underbart.

Snart ska jag ta och slå upp böckerna och plugga lite teori, för på fredag skriver jag upp som sagt och det vore tråkigt om jag missade. Vore kul att klara en del till nästa körkortsbehörighet, så jag vet att det går åt rätt håll.

Tyvärr blir jag väldigt lätt distraherad. Jag är ju en mästare på att prokrastinera, vilket jag inte är stolt över. Men, men, det är bara till att bita i det sura äpplen and just do it!

*over and out*

Kommentera här: