Jag känner mig dum

Det känns som om jag är dum som inte förstår. Speciellt när jag inte riktigt förstår vad någon menar så de får förklara igen med andra ord. Jag vet inte om jag verkligen är dum eller om det är så att någon inte är bra på att förklara så jag förstår?
Eller kan det vara så att någon blivit arg på mig och idiotförklarat mig för att jag inte råkar veta en viss sak den personen vet? När jag var yngre kände jag mig rätt smart, nu känner jag mig bara dum. Undra vad det är som har hänt egentligen?

Fast jag borde nog inte känna mig dum. För om jag vore dum så hade jag väl inte klarat ett teori prov, en uppkörning, ett ADR-prov och backa med släp eller? Det är vissa saker jag inte tycker om med mig själv och tyvärr är det inget jag kan ändra över en natt, det tar tid.
Fast saker som tar tid att ändra brukar oftast bli bättre än saker man kan ändra på snabbt.

Idag har jag försökt mig på min allra första fiskarfläta på mig själv. Blev väl inte lysande, men det är en början och inte så illa för att vara första försöken och inte se något dessutom. Jag vill prova något nytt för att se om jag kan hitta nya frisyrer till mitt hår som inte innebär att jag måste använda massa spray och tova det, nej tack säger jag.

Nu är det helg igen och nu väntar en intensiv vecka med massor av plugg och hästar, kommer vara i stallet nästan varje dag i nästa vecka. På måndag är det hopp klinik, tisdagen igenriding, onsdag pilates för ryttaren, torsdag hoppträning och slutligen fredag Clear Round tävling. Om en vecka skriver jag även upp för släpet, ska bli spännande.

Är lite små pirrig inför det faktiskt och jag hoppas verkligen att jag klarar det så jag kan ägna mig helhjärtat åt YKB som verkar vara mycket svårare, åtminstone första gången.
När du väl klarat det, verkar det vara rätt smidigt enligt vad jag har fått höra på praktiken, känns bra.

Kommentarer:

1 Fredrik/ Cal:

Det är bara du som kan tillåta att andra får dig att känna som du gör. Keep up the good work!

Svar: Det är svårt, but I'm trying to keep going strong. :)
Marika

2 Fredrik/ Cal:

Det är allt jag och vem som helst annars kan begära av dig :)

Kommentera här: