Nio lyckliga ting

Här är bilder på bilen jag fick lov att köra idag, utan släp. Känner mig inte helt redo för att köra med släp än, men om jag skulle bli tvingad så löser jag nog det ändå men det kommer ta mer tid.
Vidare känner jag att det är bra att öva med bara bil först så jag kommer in i det hela och lär mig hur det går till osv. Som jag fick höra idag: "det svåra är inte att köra lastbilen, utan allt det andra runt omkring."

Vilket också stämmer för den delen. Det svåra är inte själva körningen, det är fraktsedlarna, godset osv. En utmaning som är rolig att lära sig utan stress.

Fick åka en längre tur idag, var nere i Torup och vände. Alltid kul att utforska nya ställen och jag är väldigt nöjd hur dagen har varit, trots det ostadiga vädret. Tack vare det ostadiga vädret så blev det stora fina vattenpölar att åka igenom, vilket är jättekul när det går att göra utan att någon oskyldig blir blöt.

Det går även bra att ta bilder med spegelbild vid dessa "små" pölar också vilket jag gillade skarpt.
Nu ska jag strax ladda om batterierna till imorrn då nya äventyr väntar med en annan bil och vi får se hur länge jag kör utan släp. Jag har en känsla att släpet står och väntar bakom någon knut på mig.

Tor har även varit på snabbvisit idag när jag kom hem, det var ett riktigt otrevligt åskväder och jag var tyvärr ensam hemma. Bilen var borta och till sist kurade jag ihop mig i sängen. Tyckte det var riktigt otrevligt med knallarna, tror inte åskan var långt borta så som det small.

Nu har den gått över för stunden och jag hoppas inte att det återkommer, vill gärna kunna sova utan avbrott så jag är pigg och glad imorrn.

*over and out*


Kommentera här: