Ångest..

Då var det dags igen för den dagen jag inte ser fram emot och gärna inte vill gå lägga mig dagen innan för att det inte ska bli den dagen. Det går inte att undvika det oundvikliga ändå.
Inte blir det bättre att jag är trött och har sovit dåligt, men det får gå på något sätt.

Sen känner jag ångest/stress för julen, har inte köpt en enda julklapp än och vet inte heller vad jag ska ge, samtidigt som jag bara vill slopa julen för att komma undan stressen, så känns det fel då jag vet att andra redan köpt julklappar till mig. Det känns fel att få men inte ge något tillbaka.

Har en liten plan hur jag ska lösa det, det som har ställt till det är tiden och pengarna. Jag ser ändå fram emot julen med att få koppla av lite från arbetslivet och njuta av ledighet tillsammans med nära och kära. Det finns ändå så mycket att ge som inte går att köpa för pengar.

*over and out*


Kommentarer:

1 Annica:

Så sant! Finns mycket saker som är viktigare än pengar (fast pengar underlättar ibland)
Skulle lätt kunna lägga hur mycket som helst om min häst kunde bli frisk igen, men här hjälper inte alla pengar i världen.....
Har beställt tid för slakt och mitt hjärta värker, halsen är tjock så in i attan och ögonen tåras hela tiden.
Fy fanken!!!!

Svar: Usch och fy, måste ha varit jättejobbigt att ta det beslutet när de är som en del av "familjen". Tänker på dig. :(
Ja ibland önskar man att allt kunde köpas för pengar för att det skulle vara så enkelt, men livet är långt ifrån enkelt och vi får försöka med det vi kan/har.
Marika

Kommentera här: