Att jobba natt

När man jobbar natt kan man få vara med om saker, som aldrig skulle hända under dagtid, eller jo kanske men sannolikheten är inte så hög då.
Ett urval av alla saker jag personligen fått uppleva, både skrämmande och komiska.

Det mest skrämmande hittills var när en bil körde om lastbilen och någon hänger ut genom passagerare fönstret med nån typ av pistol (soft-airgun?) och skjuter på min vindruta. Första reaktionen var chock, sen ilska och sist rädsla. Var inte alls kul.

Satt igång ett larm när jag försökte larma av så väktare hann komma. Ibland har man otur.

Fast dom komiska ögonblicken väger lätt upp, som den där tjejen som stod och väntade på bussen och gör den där "honk honk" signalen med armen och jag ger henne vad hon bad om - starkhornet, varpå hon skriker för att hon blev rädd. Jag trodde jag skulle dö av garv i hytten - bli inte rädd för något du ber om.

Varför inte två medelålders kvinnor som slänger slängkyssar mot lastbilen, tror inte de såg att det var en kvinna bakom ratten. Tog det ändå som en komplimang med ro och skrattade gott.

Har även stött på några personer som är lite runda om fötterna, men ändå varit väldigt trevliga.

Natten som var, kom det en reflexpinne flygande. Några som roade sig med att kasta den, kanske lekte de att de kastade spjut?

Sen ser man mycket vilt också, som älg, rådjur, harar, rävar, möss, grävling, lodjur och rovfåglar. Så summan av kardemumman är att man får uppleva en hel del, både bra och dåligt.

*over and out*


Kommentera här: