Fotografering +bilder

Sådär ja, livet har minsann varit som en berg-o-dalbana, men det är kul när topparna kommer. Jag har nämligen dammat av min kära kamera och det var jättekul att komma ut och fotografera igen. Nu måste jag bara lära om mig hur man gör och hur jag på bästa sätt ska redigera bilderna efteråt.

Jag och min kamera är inte riktigt överens, så jag måste lära känna den på nytt. Ovan är ett bra exempel, ett fint motiv som kunde varit jättecoolt om det bara hade varit lite bättre skärpa på motivet. Det är bara till att försöka igen tills jag hittar hur det är jag ska gå tillväga för att lyckas.
Inte så kul när det mest är en chansning "blev det bra den här gången eller inte?". Jag vill lyckas fånga de där ögonblicksbilderna, det är mitt mål.

Fick även fram mitt teleobjektiv och lyckades ta några bra bilder med det också, nackdelen med det objektivet är att motiven måste vara en bit ifrån kameran, men det är en vanesak.
Borde försöka lära mig de objektiven jag har innan jag skaffar nya, men jag vill så gärna skaffa mig ett nytt, och jag vet redan vilket jag vill ha. Nämligen ett Canon EF 24-70/2,8L USM eller nått likande. Vi får se, kan bli att jag istället köper ett nytt kamerahus, men det får allt vackert vänta tills jag är ikapp med ekonomin igen.

I bilden här ovan har jag ägnat lite tid åt att redigera den som jag vill, vilken även innebar lite photoshop fixning och det är alltid lika kul att väcka gamla kunskaper till liv. Blev riktigt nöjd med slutresultatet, så nu är det bara till att jobba vidare.
Nya tider väntar.

*over and out*

Kommentera här: