Fullt ös medvetslös

Det blev ingen 28:a igår, den bilen verkade inte ha temperaturlarm och då vågade jag inte köra den, så det fick bli 2:an igen och inatt också.

Nu har jag börjat komma in i växlingen igen och det går smidigare och smidigare, tänker knappt längre vilken växel det är jag lägger i, man bara gör. Skönt, fast jag glömmer ibland att slå om från högväxlarna till lågväxlarna när jag ska backa, men det är bara till att inte ge någon gas så blir det alldeles lagom.

Sebastian hade med sig mycket gods igår, så mycket att de ringt in extra personal som skulle hjälpa oss att sortera. Gick rätt smidigt och allt det viktiga kom med. Jag fick även se världens coolaste skådespel av Tor. Det blixtrade på bra och när det är mörkt.
Det var riktigt fascinerande att se hur det blinkade, jag hade tur som slapp regnet och mullret, samt endast såg blixtarna på håll.

Hade visst vart ett rejält åskväder och jag förstod smhi rätt:

Verkade hålla på länge också och stod i princip stilla då jag försökte klura ut åt vilket håll det rörde sig åt. Nåväl, trots åska och mycket gods så kom jag hem i tid. Fick i och för sig vända på ett ställe när jag hittade en back som skulle av på stället jag precis hade varit på. Surt, men inte lätt att se i mörkret på flaket och det var innan jag hade hittat ficklampan.
Tur i oturen att det inte var långt emellan stoppen där i alla fall.

Vi får se hur det blir inatt, tror inte det blir så farligt för min del. Nog lite värre med returerna för den andra bilen som också går på natten. Han kunde inte ta några returer i början av sin runda för att bilen var så full redan. Men det löser sig på något sätt förr eller senare.
Nu samlar vi krafter för nattens pass.

*over and out*


Kommentera här: