Veckovila

Då var det dags för veckovila igen, innan det är dags för den sista arbetsveckan med nattjobb.
Det blir även till att kolla hur det kommer bli senare om de behöver någon som kan hoppa in, bara jag slipper nattjobb så är jag nöjd.

På bilden ovan syns alla fyra bilarna jag kört hittills av lastbilarna. Endast Scania, både halvautomat ( automat med koppling, 12:an och 26:an), helautomat (39:an( och manuell växlad. Det har varit riktigt kul att få testa på och än så länge gillar jag den manuella bäst (2:an), dock saknar den lyse på flaket och lyse i hytten när du öppnar dörren.
Förvisso har jag hittat sätt att ta mig runt det där med att inte ha lyse på flaket.

Nätterna flyter på riktigt bra och det går riktigt fort, en natt försvinner på nolltid och hinner knappt hem och sova förrän det är dags igen. Det är kul att känna att jag tycker det är roligt att gå till jobbet, det är aldrig tråkigt. Vi har riktigt roligt när vi lossar bilen från Göteborg och även sen när vi sorterar.

Jag trivs helt enkelt, fast helst vill jag jobba dag då mitt sociala liv blir lidande av nattjobb. Vi får se vad som händer sedan. Det återstår att se.

*over and out*

Kommentera här: