Nu börjas det..

Jungfruturen har blivit tagen. Idag har jag blivit nerringd från åkeriet. Första samtalet väckte mig, då jag fortfarande inte vill vända tillbaka dygnet. Det rörde sig om att köra lastbil och släp och flytta några pallar inom Gnosjö på lördagen, tyvärr är jag redan upptagen. Annars hade jag lätt gjort det.

Istället blev jag uppringd en timme senare då det var en "panik-körning" som skulle köras, och den tackade jag ja till. Så jag har fått köra en fin liten budbil idag:

Det var en riktigt fin körning, bara att åka och hämta en pall. Behövde inte ens röra pallen, då den fick lastas och lossas med truck, samt bara en fraktsedel att hålla reda på. Kunde inte bli mycket bättre, fint väder var det också.

För min egen del kändes det skönt att börja i en liten budbil, för snart ska jag upp bakom ratten på en lastbil och då blir det mer att hålla reda på.

Kul att det går framåt i alla fall, nu drar det snart igång på allvar.

*over and out*


Kommentera här: