Ingen lust..

Idag har varit en jobbig dag, på många sätt och jag har tappat lusten att göra någonting. Allt känns bara jobbigt, men jag vet att jag måste göra saker för annars händer det inget.
Det började med att jag fick reda på att jag inte får någon lön den här månaden utan den kommer nästa månad, surt. Vilket i sin tur innebär ytterligare en månad av ekonomiska problem.
Vidare har det varit lite struligt på jobbet, samt petitesser när jag skulle åka hem från jobbet (sånt som jag i normala fall inte blir irriterad över).

Allt blir framflyttat också, planerna på att äntligen kunna köpa ridstövlar i april får vänta till maj månad. Jakten på nytt arbete fortsätter då jag konstaterat att min kropp inte kommer klara av att jobba där så länge, känns som allt är anpassat för pygméer och jag är en jätte bland dessa minisar.

Tack och lov är kollegorna helt underbara och vi har roligt på rasterna och även under arbetstid när vi kan, så jag är väldigt tacksam att jag fått chansen att lära känna alla dessa underbara människor, som får mig att skratta och må bra.
Den dagen när jag säger "tack och hej" så kommer jag nog sakna dem lite och får ta å bjuda på något då de bjudit mig på ett längre liv.

"Ett gott skratt förlänger livet."
*over and out*

Kommentera här: