Clear Round

Idag har det varit Clear Round på ridskolan och jag red Gracja på 70cm. Det gick sådär, hade inte hoppat henne på ett tag så jag är ändå väldigt nöjd med att jag tog mig runt. Nästa gång satsar jag på en felfri runda med rätt galopp i böjarna. Vilket förvisso alltid är mitt ursprungsmål, men när inte det kan uppfyllas tar vi mål nummer två - att ta sig runt.

Dennis filmade med videokamera och jag med vår hjälmkamera, så fångade två perspektiv av ritten vilket visade sig bli rätt intressant, då jag nästan åkte av.

Snart är det sommar och då blir det fler tillfällen till hopptävling med Pay & Jump på ridskolan. Får bara hoppas det finns hästar tillgängliga så de inte åkt på bete. Det återstår att se.
Det kommer i alla fall bli mycket hoppning nu, idag var det hopptävling, imorrn hoppning på lektionen och på torsdag är det hopplektion. Kanske kommer det lossna något så jag lär mig ännu mer?

Jag hoppas det, då det är hoppning jag tycker om. Har funderat mycket på vad jag vill göra och just nu lutar det åt fälttävlan/hoppning. Valet kommer när jag har lyckats skrapa ihop pengar till en häst och har ett fast jobb.

Nu blir det strax sängen, har bowlat och dansat framför TVn tidigare ikväll - riktigt kul och jobbigt på samma gång.

*over and out*

Kommentera här: