Manlig förkylning

Så typiskt, när jag inte får bli sjuk då blir jag sjuk. Det är inte heller bara en vanlig förkylning som gör att man fortfarande kan jobba utan den "manliga" sorten.
Skämt åsido så vaknade jag med hög feber 38.1°C, vilket för mig med en normaltemp mellan 36.5°C - 36.8°C. Huvudet känns groggy, näsan är täppt, sandpapper i halsen, hostar och nu feber. Så det var inte alls kul att inse att det blir till att ligga på soffan och kolla på film idag istället för att åka till jobbet.

Skulle egentligen ha jobbat natt, men febern satte käppar i hjulet för det, lite ironiskt när jag väl tänker efter men vad kan jag göra mer än att vila och se till att jag blir frisk fort?

På ett sätt blev jag sjuk vid rätt tidpunkt, har jag tur missar jag bara en arbetsdag, vilket jag verkligen hoppas att det bara blir. Behöver pengarna för att gå runt.

*over and out*

Kommentarer:

1 Mamma:

Puus o kram - krya på dig! ... men du. ..skit o filmen o sätt på en advents/julskiva :)... lovar hjälper mot allt.

Svar: Då ska man ha en julskiva först också. ;)
Marika

Kommentera här: