Förberedd?

Är jag mentalt eller fysiskt förberedd på det här med att ha egen häst?

Äntligen kommer jag få användning för alla saker jag köpt under åren som jag väntat. Förstod aldrig då varför jag egentligen köpte sakerna, då jag inte hade någon egen häst att använda dom på, men idag är jag tacksam för det. Sparar lite pengar på så vis.

Jag kommer nog klara det mest grundläggande tills jag fått ordning på min ekonomi igen, den kommer bli rubbad precis när inköpet har skett, men det kommer troligen bara ta en månad innan jag är ifatt igen. Kommer inte saknas så mycket, men det kommer märkas att man har mindre pengar att röra sig på.
T ex inte köpa så mycket godis, bara för att det är gott.

Även införskaffat två böcker som jag tyckte verkade intressanta och jag hoppas de ska hjälpa mig med målet att bli en bättre ryttare.

För övrigt idag har jag varit i det stallet där jag troligen kommer stalla in min häst, sen när hon väl kommer till Sverige. Har hjälpt till att bygga till en extra sadelkammare, fodrat hästar och tagit en mysig uteritt. Jag fick äran att rida "all-out" western på en busig fjording, som ena stunden va seg för att sedan bralla loss i nästa och tjohej vad det gick. Man kan inte annat än att gilla dom med deras personligheter.

Jag tror det här kommer bli kalas bra. Åh, vad jag längtar, ge mig december nu!

*over and out*

Kommentera här: