Friskt vågat hälften vunnet

Ja, nu har jag lite bättre koll på läget. Det enda som är kvar nu är försäkringen och det sista pappersarbeten såklart.Det är ca 4 veckor kvar, innan jag vet mer exakt när hon kommer till Sverige osv.
Jag funderar mycket på vart jag ska stalla upp henne och vad jag vill ha ut av det, samt vad som kommer krävas av mig själv osv. Målet i slutänden är att ha ett eget stall på hemmaplan, men vilket århundrade det blir vet jag inte.

För övrigt idag har jag hjälpt Annie lasta Tiamo, när vi skulle iväg på tömkörningskurs. Riktigt lärorikt att vara med och hjälpa till med en unghäst, speciellt när dom är så coola som Tiamo. Är riktigt roligt att ha å göra med en lugn häst som inte stirrar upp sig för minsta lilla. Speciellt vid urlastningen - han väntar snällt tills du säger till honom att nu får han gå ut. Bra med en häst som inte har bråttom ut.

Jag gillar hästar med stabilt psyke, de är så lätta att ha å göra med. Därför jag har valt att köpa en Irländsk häst med super coolt psyke. Jag kan nog inte säga tillräckligt många gånger hur mycket jag faktiskt längtar tills hon kommer till Sverige. Det ska bli så spännande och kul.

Ni kommer nog få läsa många gånger om hur jag längtar, så bara till att vänja sig, hehe.

*over and out*

Kommentera här: