Nu är det slut..

Då var arbetsåret 2015 slut, blir nya tag 2016 för nu går jag på lite julledighet.
Känns bra, speciellt när jag haft en givande dag.

Åkte från åkeriet kl 6 imorse med siktet inställt mot Göteborg, det var rena rama fröjden att köra där idag. Var precis så jag frågade mig själv "men vart är alla bilar, hallå det ska vara värsta rusningsköerna nu". Klockan var precis mitt i den normala rusningen, men troligen så är många lediga och gissningvis tror jag det blev en annan rusning framåt 10 och 11 när alla ska julhandla.

Nåväl, det gick smidigt att hitta till stället jag skulle lossa på, kör in och kopplar loss släpet, backar intill deras brygga. Sedan lossar vi, men det blev lite tokigt när jag skulle försöka få med mig en pall, som var rätt tung enbart för att den var så stor och otymplig. Då förlorade jag fotfästet på den torra bryggan och halkade, så jag landade fint på rumpan.

Det kändes och jag önskade att jag hade haft mer fett där, då det kändes som jag satte mig direkt på skelettbenet. Sedan fick jag snabbt börja hoppa bakåt, då jag ramlade så tappade jag pallkärran och då började den rulla mot mig med en tung pall på, hoppade bak lite och sen insåg att det är smartare att hoppa åt sidan, så gjorde det fortfarande sittandes, hade ingen tid på mig att reagera eller resa mig.

Dom frågar på företaget hur det gick, jag hade fullt schjå med att hålla mig för skratt, för jag antar att det måste sett rätt komiskt ut, så bjöd lite på mig själv.
Som tack för det fick jag se solen idag också, en rätt stark sådan också. Märktes att den var låg, men det var riktigt vackert ändå och solbrillorna åkte på.


Sedan bar det iväg ner till Falkenberg för att lasta hela ekipaget (lastbil och släp) fullt med plastbackar. Väl hemma på åkeriet igen, bytte jag lampor som var trasiga på ekipaget, städade och tvättade bilen inför julledigheten.
Så nu kan jag med gott samvete avsluta detta årets jobb och ta nya tag nästa år. Ska bli spännande att se vad 2016 har att erbjuda.

*over and out*


Kommentera här: