Saknar att köra hemma

Ja, då har jag fått köra samma bil varje dag, vet inte än om det officiellt blivit "min" bil, men trafikledningen ser det som "min" bil redan. Den enda nackdelen som kom att jag fick ta den bilen är att jag nästintill alltid kör med släp och väldigt sällan kör hemma i GGVV regionen.

Har fått väldigt mycket "finkörningar" på sistone och visst det är väl roligt att åka lite längre någon gång också, men jag trivs bäst att få blanda och så gör man inte kollegorna avundsjuka om man blandar. Fast förvisso, så var det en kollega jag vill minnas som tyckte det var konstigt när en annan som inte jobbat så länge på åkeriet fick finkörningar. Jag frågade då vad denne tyckte om att jag fick körningar, jag har heller inte jobbat så länge på åkeriet. Fick då svaret "jamen du hittar ju".

Jag har börjat fundera på just varför lilla jag av alla som finns på åkeriet får dessa "finkörningar", är det för att jag gör ett bra jobb eller om det finns någon annan anledning, kanske inte ens finns någon anledning utan att det bara råkar bli så?

Men jag klagar inte, det är rätt roligt att få dessa körningar också, fast jag har väl en tendes till att vara lite ödmjuk och tro att jag inte kan fast jag kan. Det är som imorgon har jag antagit en utmaning, att köra något jag aldrig kört tidigare och dessutom på en fredag när de flesta går hem tidigare, men va sjutton det blir helg ändå och det värsta som kan hända är att det går åt helvete och troligtvis kommer det inte gå så långt.
Kan ju trösta mig med att jag nästan för köra hemma i alla fall.

*over and out*

Kommentera här: