Livet rullar på


Ja, 2017 började inte så bra, men som jag ser det nu kan det bara bli bättre. Det jag önskar mig mest nu är en stabil ekonomi och förhoppningsvis slut på dyra oförutsedda utgifter, eller åtminstone inte alla på en gång.
Snart fyller jag 30 och försöker få ihop det, funderar på om det är något särskilt jag önskar mig, men kan inte komma på något mer än kanske en diskmaskin med en passande bänkskiva som går att ha uppe på den och pengar eller presentkort på t ex Mio (så jag kanske kan köpa min soffa nångång), Hööks, Charlies, Granngården eller Elgiganten.

Jag försöker hålla mig positiv. Det är inte lätt alla gånger, men livet stannar inte för det utan rullar på som vanligt. Nu är ljusare tider på intågande och troligen kommer det bli lite lättare att hålla modet uppe. När den mörka årstiden är brukar det för mig vara lätt att halka ner i deprimerade tankar.

Det som håller humöret uppe är jobbet och stallet. Där kan jag tanka lite energi att orka kämpa på och ta en dag i taget. Jag är övertygad om att det kommer vända och jag ser fram emot den dagen, när det kommer kännas lite lättare igen.

*over and out*

Kommentera här: