En vecka kvar

Ja nu är det en vecka kvar av vår Kinaresa och om exakt en vecka är vi förhoppningsvis på ett plan påväg från Moskva och har ungefär 30 minuter kvar av flygtiden innan vi landar på Arlanda i Sverige.

Idag har vi haft vår presentation, jag glömde bort mig och missade lite, men det var inte av någon större vikt, fick trots allt fram huvudbudskapet med det jag ville säga.
Det var lite småjobbigt med presenationen då högsta hönset från företaget, dvs VDn var där och lyssnade.

Nu är det i alla fall ur världen tack och lov, och det verkade som de var nöjda med vad vi presterat.

På eftermiddagen blev det gruppfotografering tillsammans med James och Wei Wei utanför Air Garden. Det var skolan som ville ha en bild och jag passade på att skicka fram min kamera också så jag fick denna bild tagen:

klassen

Dessutom passade jag på att ta en bild på James, Wei Wei och Pan Yu:

teachers

Nu ska jag strax in i duschen för att fräscha upp mig inför den gemensamma middagen vi ska ha med skolan ikväll. Sen när vi väl kommer hem blir det till att packa det sista inför imorgon, så det går snabbt att packa det absolut sista imorgon.

Sen var jag även på snabbköpet här på campus och där träffade jag den gullige ungen igen och idag hade jag med kameran, så jag frågade om jag fick ta en bild.

baby

Det var ju trots allt sista gången jag shoppade där, för som sagt imorrn sticker vi till Beijing och den sista etappen av vår resa inleds.

--Svar till kommentarer:---
Pappa: Nja, jag kräver väl inte direkt att ni ska kommentera eftersom jag vet att jag är 6 timmar före och att livet där hemma troligen flyter på som det alltid gör, med jobb och allt vad det innebär. Fast det är alltid kul att få någon respons, men jag vet att det är många som läser för de inte hinner kommentera osv.
Kinas bilköer är inget att vara glad över de är HEMSKA! Jag vill absolut inte köra bil här! Det låter som du hamnade i rusningstrafiken.
Torget blir nog inga problem, kommer säkert va en massa kineser som glor på oss vad vi än gör, vi har skojat att vi ska stå på ett podium en hel dag som statyer, haha.
Ja idag blir det presentation som gäller, vi får se hur det går.
Jag klarar vikten till Beijing det är efter Beijing vi får se vad som händer, i värsta fall får jag väl böta lite för överlast eller se ut som en Michelin gubbe, hehe.

Mamma: Jag tänker ju lite på vikten ändå, vet inte om de är så snälla att man får betala, för tydligen hade Kristin haft överlass ett tidigare år och då gick de bakom knuten och tog på sig en massa kläder istället.
Jag vet vad det är jag vill ha med mig hem, därför slänger jag det som jag inte behöver och det som jag kommer att behöva köpa nytt i Sverige igen.
Pengarna tryter inte, tog ut två och ett halvt och har knappt ens gjort av med femhundra än. Om Beijing blir som Shanghai i kostnad kommer jag inte att göra åt tvåtusen, men vi får se. Har pengar kvar på kontot också så jag klarar mig, men det är snällt att ni tänker på mig.
Det ska bli så skönt att få komma hem igen och jag är nog glad att konfirmationen är på söndagen, så jag har lördagen på mig att ställa om mig igen. Annars hade jag väl vart en glad sprudlande och trött zombie eller nått, hahaha. Vem vet?
Du får hälsa tillbaka :D

Kommentarer
Postat av: Tina M

Tjene bruden!!!



Hoppas att ni får ett bra betyg på erat arbete.

Om ni ska till kinesiska muren, kan du väl ta ett kort på den till mig. Hoppas att jag nån gån kommer dit, så jag kan springa halvmaran som går på muren:)

Sorry att jag inte hinner, läsa din blogg varje dag. Men det är kul att höra vad ni hittar på. Låter som om det har varit en toppen resa. Tiden här hemma rusar bara förbi. När du kommer hem så åker jag äntligen på en mini semsester till Italien, ska bli så gott.

Kommer du hem på fredag??? till gnosjö eller bara till Stockholm?

Just nu är jag så trött på att jobba, längtar tills klockan blir 18, så jag får gå hem. Är så gott väder ute, rycker i mina löparben:) Får nog bli en runda ikväll.

Är det någon uppståndelse över det kungliga bröllopet i england i Kina. Här hemma är det inget annat idag. Själv hade jag inte koll på att det var idag de skulle gifta sig, fick veta det igår. Om du inte vet vilka så är det prins William och Kaite.

Kram

Tina

2011-04-29 @ 14:52:34
Postat av: Pappa

Ja de vore nog en syn på torget

Det är väl inte såna rövarpriser på övervikten utan du ska kunna få med dig de grejor som du vill hamed dig om du blir tvingad betala

Du behöver inte ta med muren hem då blir det säkert övervikt

Ja jag är glad att jag inte behöver komma ner té Götet förrän på måndag fm då skall köerna vara som värst på morronen men vi får väl se hur de é ska ju vara där hela nästa vecka bläää

Gott att snart ha dig snart "hemma" igen

Ska hälsa från 7 x Modig o Monica

kram

2011-04-29 @ 20:50:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0