Halvvägs

Idag har vi kommit halvvägs på vår resa, 18 dagar har passerat och det är 18 dagar kvar.
Tiden bara flyger fram, går enormt snabbt, så snart är jag väl hemma igen. Går tiden lika snabbt för er där hemma eller?

Idag börjar den så kallade examinations veckan, då vi ska jobba med vårt projekt. Vi fick lite information i klassrummet vad som gäller. Vi får fria händer att jobba med uppgiften som vi vill, istället för att sitta i klassrummet, som det stod i schemat att vi skulle göra först.
Det finns inte så många eluttag i salen, samt bänkarna är rent utav hemska!

Nå väl, så när de informerat vad som gäller begav jag, Linda, Michelle och Hannah oss av till The Air Garden här på campus.
Det är en 7 våningar hög luft trädgård, jättehäftigt. Det blåste lite när vi var högt upp, och tanken är att man ska gå där för att lugna själen typ.

walk the air garden

Det är verkligen välskött grönska här och det är inte ofta de använder maskiner heller. Maskiner används till att klippa gräset, till allt annat används hederligt handarbete, men fint blir det.

cutting bushes

När vi gick hem från The Air Garden, såg vi dessa två killar. Vi har ingen aning om vad de gjorde, om det kanske var någon tävling av något slag, såg kul ut så jag fångade dem på kort.

upp o ner

Vi gick upp på våra rum, och idag har jag tvättat lite kläder i handfatet. Blev väl inte direkt jätterent, men helt klart bättre än innan.
Sen provade vi en ny restaurang på skolan, blev ris med kyckling, mycket gott dock lite mycket ben i kycklingen för min smak. De snålar inte här, allt ska användas!

Efter det satt vi i Hannahs och Michelles rum och försökte komma på namn och logotyp till Xinye. Det visade sig va svårt, men vi har förflyttat oss lite närmare, vi får väl försöka enas imorrn.
Jag har gjort ett utkast till en logga som skulle kunna användas, men färgerna kan ändras samt företagsnamnet.

Har jag sagt att den enda nackdelen med hotellet är städerskorna som kommer kl 9 på morgonen och ibland även tidigare?
Idag kom de inte förrän efter 12, skönt, tack och lov har vi lås på vår dörr så de kan inte kliva rätt in som de kan i Hannahs och Michelles rum.

Snart blir det till att hoppa in i duschen och sedan sängen för att orka med morgondagen.

Glöm inte att kommentera, jag ser att det är några som läser. Vore kul med lite kommentarer också. Alltid kul att läsa och svara på och veta vad ni där hemma har för tankar osv.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Marika!

Klart att tiden går fort när man blir så överhopad med nya intryck som du blir just nu, men hur roligt och spännande det än är har man stunder av hemlängtan. Jag tycker att det är jättebra, det är ett handfast bevis på att jag har något jag saknar och längtar till när jag är bortrest. Det bästa med att resa bort är att komma hem!



Er uppgift verkar minst sagt svår, har alla fått samma uppgift? Ska företaget välja ut det förslag de tycker är bäst och använda det i sin marknadsföring? Om de använder det, får de som gjort det något erkännande av något slag för det?



Apropå ben i kyckling, det är bara vi västerlänningar som tror att kycklingen till största delen består av fileér (även jag).



Den där trädgården ni besökte begriper jag inte hur den var gjord och fungerar, det får du förklara närmare när du kommit hem.



Roligt att du verkar ha blivit mycket bättre och jag hoppas att dina kompisar också mår bra.



Sköt om dig.

2011-04-18 @ 20:31:15
Postat av: Pappa

Ha Den Äran

Vi får väl ta det däringa andra när du kommer hem

Hoppas resten av resan blir bättre än första delen

så ni kan hålla er friska åtminstone

Di gamle hälsar o är lite nyfikna hur du har de

Ja se de österlänningarna mycket konstigt håller de på med

Du hann inte se var Volvo skall bygga bussar i Shanghai va?

Lycka till med projektet!

Ps

Inbjudan gick jättebra att läsa i pappersformat iaf

Ds

Ha de gott

2011-04-20 @ 08:29:52
Postat av: Tina M

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!!!

Hoppas du får en härlig födelsedag.eller kanske ska jag säga hoppas du haft en bra dag, för ni är väl före oss i tiden.



Ja tiden går kanon fort, när du skrev att det du varit borta halva tiden, tänkte jag att du åkte för bara någon dag sedan.



Kan inte låta bli att vara avundsjuk på dig, det låter kanon kul det ni får var med om,

föresten snyggt namn eran lärare i kinesiska har:)



Nu är set bäst att jag jobbar vidare.



Många Grattis kramar från mig!!!

Tina

2011-04-20 @ 12:02:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0