Sjuk!

Fy fan! Vilken natt det har varit! Har sovit skitdåligt, eller tja jag sov hyfsat tills jag vaknade runt 4-5 någon gång. Då var jättevarmt under täcken, men ändå frös jag och hade världens huvudvärk, samt att hela huvudet känns som det innehåller snor. Jag vet att jag har feber, men jag kan inte strunta i föreläsningarna. Känns lite trist att behöva va sjuk nu. Tack och lov går det att härda ut.

Idag har vi haft föreläsningar och en välkomst ceremoni. Det var mycket intressant, och tyvärr orkar jag inte återberätta allt just nu eftersom huvudet känns som det ska sprängas om jag inte snyter mig snart.

Hostan är värst då det retar halsen nått enormt, jag åt ingen frukost imorse eftersom jag mådde skit, så jag åt vid lunch istället när halsen mjuknat upp lite. Tur att magen inte klagar, den har varit rätt trög de senaste dagarna.


Jag, Linda, Michelle & Hannah var på Walmart och shoppade mat och lite förnödenheter. Vi gick dit, men åkte taxi hem, och även om det är över 20°C ute så hade jag både halsduk och vantar på mig. Vinden är kall och jag vill inte bli mer sjuk än vad jag redan är.


Imorrn väntar studiebesök på det företag vi ska jobba emot här i Kina, känns då där lagom kul att åka dit när jag är sjuk, men jag har som sagt inte så mycket val. Mer än halva klassen är förkylda, vissa mer än andra. Sånt är livet. Jag kommer överleva även om det inte känns så kul just nu.


--Svar till kommentarer:---

Pappa: Hehe, nu känner jag mig i alla fall lite duktigare. Whiskey vet jag inte vart jag skulle kunna få tag på här, sen gillar jag det inte heller så det står jag nog över. Får fortsätta dricka vatten och vila.
Tja, pansartaxi skulle fungera, men stackars mötande bilar bara. Jag har inget emot att snörvla bara jag slipper febern.


Morfar: Här har vi över 20 grader, dock är vinden fortfarande kall. Idag fick jag inte chans att fråga om akupunktör eller vad som kan tänkas hjälpa. Tycker inte det är kul att va förkyld, särskilt inte när huvudet känns som en stor sten och kroppen "brinner". Hoppas bara att jag kan sova någorlunda i natt och slipper frysa under det varma täcket.


Kommentarer
Postat av: pappa

du får väl prova något annat starkt då

Jäger eller något annat med fräs

försök samtidigt att skratta så allt kommer genom näsan så garanterar jag du blir bättre strax!!!!!!

Puss o Kram



Krya på dig

2011-04-11 @ 20:35:44
Postat av: Mamma

Det låter inget vidare.Tror du att det handlar om vanlig förkylning eller är det halsfluss?, men då brukar man inte hosta eller vara snuvig. Du får kurera dig med Ibumetin. Tänk på att ta det lugnt och du kanske ska stanna hemma någon dag för att fortare bli frisk...eller du kanske söker erfarenheten av en kinesdoktor ler.



Sköt om dig och drick mycket vätska

Kramar mamma

2011-04-12 @ 07:04:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0