Studiebesök

Tack och lov har jag fått sova i natt och febern har avtagit. Dock återstår det mycket irriterande hostan och rinnande näsa.

Idag var det samling vid bakre utgången från campus och bussen avgick 9.00. Vi åkte ungefär i en timme innan vi anlände till Xinye, som är det företag vi ska jobba emot och göra en grafisk profil till.
Ett relativt ungt företag, startades 1993 och inriktar sig på 3 områden: möbler, aluminium och extrusion profiles.

Vi fick även äta mat på fabriken. Jag åt inte så mycket av maten, då vi vid ett tidigare tillfälle fått veta att de brukar tillaga maten på morgonen och sedan får den stå framme tills det är dags att äta.
Nej tack till att bli magsjuk. Maten bestod av kalla pommes frites, några marinerade köttbitar, med massa ben och knappt något kött, lite ris och nudlar. Jag åt lite av de kalla pommes fritsen och drack Pepsi.

Vår resa gick sedan vidare till ett tryckeri. Va rätt stort. Den byggnaden vi besökte var nästan lika stor som en fotbollsplan om inte större, svårt att säga. De var i alla fall 1 000 anställda där, samt att de hade en annan byggnad som var hälften så stor och där 600 anställda jobbade, så totalt 1 600 anställda. Då är det stort, men Kina har ju resurserna för det.
Folket finns ju här. På det tryckeriet gjorde de det allt som de gjorde från start till finish. De tryckte in böcker dock. Men scrapbooks, fotoalbum, kort osv. Ett grymt utbud.

Det var skönt att komma tillbaka till campus efter en halvlång dag med studiebesök. Vi bestämde oss för att gå till China Post för att se om vi kan få iväg våra vykort, så de kommer fram snabbare.
Tyvärr stängde de 17:00, så vi ska försöka imorrn istället. Jag gick tillbaka till campus, då jag inte mår något vidare och vill vila för att orka med morgondagen.
De andra begav sig iväg mot centrum för att shoppa. Jag sitter nu och hostar och snörvlar på hotellrummet, samt dricker massa vatten.

--Svar till kommentarer:---
Pappa: Nä, jag tror inte jag vill ha något starkt. Bör inte dricka på campus området. Sen vet jag inte vart man får tag på alkoholen här och jag klarar mig bra utan den också.
Det är åtminstone bättre idag, ingen feber.

Mamma: Halsfuss är det nog inte, tror snarare på en kinesisk variant av förkylning. Jag dricker mycket, och ikväll avstod jag från att följa med de andra ut. Kände att jag behöver krya på mig, min röst håller på att försvinna, kan knappt prata.
Men förhoppningsvis är det ännu lite bättre imorrn, eftersom jag slapp febern idag.

Kommentarer
Postat av: Tina M

Hej Tjejen!

Inte kul att var sjuk.

Låter härligt att få bo på hotell i tre veckor. Kul att skolan verkar ok. Hörde du att jag satte min brossa i jobb ihelgen:) Tänket nu när du inte är hemma så är det ju synd om han, om han inte har något att gör:) Hihi. Mer jobba ska jag hitta på åt han, har en bil som snart ska besiktigas och dåliga bromsar tror jag:)

Hoppas att din förkylning snart går över!!!

Kram Tina

2011-04-12 @ 14:53:27
Postat av: Pappa

Skönt att det verkar gå åt rätt håll

För det verkar vara smittsamma jäklar för nu rinner min nos också + diverse andra symptom

Monica o Linda hälsar att du får se till o bli frisk så du orkar med allt

Ja det verkar inte så hygieniskt att ha maten framme så länge man skall ju bara ha den framme vid ätandet då bakteriemängden fördubblas varje timme

Så du var nog smart som lät bli den då du inte har 1 mage som en annan i släkten .-)

Jag tar nog en whisky innan jag lägger mig iaf

Krya på dig

KRAM pappa

2011-04-12 @ 21:18:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0