Två veckor kvar

Om exakt två veckor befinner jag mig i Sverige igen och vid den här tiden sitter jag på Stockholms Central och väntar på tåget hem, som avgår 15:06. Vi landar 10:55, så det blir lite dötid men det pratades om att vi skulle låsa in väskorna och gå ut på stan å käka. Ska bli så enormt skönt!
Jag längtar redan lite grann. Kommer va en oerhörd lättnad att få kliva av tåget på stationen hemma och möta Dennis igen. Är det någon jag saknar riktigt mycket så är det honom. Jag saknar er andra också, men det är ändå något speciellt med den jag älskar och lever med.

Jag är trots allt inte van att va borta från honom över en måndag ju! En vecka har hänt tidigare, men å andra sidan, det finns mycket tid att tänka på vad han verkligen betyder för mig och så vidare.

Idag gick vi upp vid sju för vi trodde vi hade lektion vid nio, men tydligen var den flyttad till tre, så vi fick vackert gå nerför det 114 trappstegen igen och tillbaka till hotellet, för att sedan bege oss till fots till Walmart. För skojs skull hade jag på min stegräknare i mobilen, och nu med facit i handen har jag gått 15 727 steg idag, och det känns vill jag lova!

Väl på Wanda Plaza strosar vi först omkring och vi landade på Starpower där jag hittade två cd skivor som jag köpte – U2 18 singlar och Lady Gaga 3 cd skivor för endast 100 spänn!
Inne på själva Walmart hittade jag äntligen ett par byxor som passade både över höften och i längden, samt två t-shirts och ett par shorts. Betalade inte ens 200 för det och då är även min kära nudelfrukost på burk och lite godis inräknat. Kläderna var det ”dyraste” av mitt köp där.

clothes

Sen begav vi oss tillbaka till skolan efter att ha shoppat vad vi behövde, jag tog även ut lite pengar också. Det är mycket smidigare att betala kontant, tro det eller ej, men det går faktiskt fortast!
Visst, det går att betala med kort, men det tar en evighet! Nä, tacka vet jag kontanter.

money

Lektionen vid tre bestod av att kinesiska studenter kom för att lära oss kinesiska spel av olika slag. Vid vårt bord fick vi 3 tjejer, som lärde oss två kinesiska kortspel. Dö-tråkiga om ni frågar mig. Vi förstod inte riktigt poängen, så vi lärde dem skitgubbe och Uno istället. Det var kul och de hade kul också, vilket är huvudsaken.

card games

När tiden flugit förbi begav vi oss mot bakgatan och dess gatustånd, där jag köpte en ananas på pinne. Det är jättegott.
Nu sitter jag och Linda på vårt rum och filar på våra sista artiklar, som ska upp på webben idag. Senare ska vi försöka jobba lite på vårt projekt lite grann och jag ska även studsa genom duschen. Håret blir jätteflötigt på bara några dagar!
Imorrn blir det till att titta på när klasskompisarna möter ett kinesiskt fotbollslag. Jag tror kineserna kommer vinna stort, men det ska bli kul att titta på i alla fall.
För min del blir det stativ och teleobjektiv som gäller.

--Svar till kommentarer:---
Jonna: Ja, det var en riktigt rolig födelsedag full med äventyr. För min del är det kul att få kommentarer från Sverige och ha lite koll på hur ni där hemma har det osv.
Ja idag är det bara två veckor kvar tills jag är tillbaka i Sverige igen, känns skönt att resan drar sig mot sitt slut. Jag vill hem!

Morfar: Oj oj oj, det låter spännande detta. Jag vet att hund är en delikatess och tydligen äts den på vintern, inget jag är sugen på att prova, en manet räckte för mig, slibbigt.
Nej kineserna firar inte påsk, och det gör inte jag heller inte nu i alla fall, fast vi kanske skulle köpa lite chokladägg och fira lite, men det återstår att se.

Kommentarer
Postat av: Jonna

Förhoppningsvis så kommer du hem till riktig sommar, för nu har vi riktig försommarvärme här. har suttit och solat en bra stund vi har över 20 grader i solen=) Och på måndag ska jag iväg på årets första tävling=)

2011-04-22 @ 15:39:01
Postat av: Pappa

Ja det kan jag tänka mig att det börjar kännas speciellt som ni inte variit så mycke isär

Men det é ju en bra erfarenhet

Precis som att tvätta bilar ordentligt ;-(

Jan har bränt sig för första gången i år redan så solen steker bra här!!

Verkar som det kan bli mer erfarenheter även i fortsättningen om allt utvecklas rätt.

Jasså har de slutat fira den kommunistiska nationaldagen numera?? = 1:a Maj

Jaja man ska juvara på röda torget i Moskva då o kolla på alla prytlar de visar då

Kul att du fick en bra Födelsedag

Din verkade vara mer fart i än min ;-)

Har nu fått körförbud på tung last i två-tre veckor

får se hur de går för vi ska till Ulricehamn på tisdag o hämta Farfars nya husvagn

Monica hälsar

Ha de gött

Ta det lugnt så du blir ännu bättre

Kram

2011-04-22 @ 19:21:31
Postat av: Dennis

Jasså latmasken tittar fram, efter som att du skall stå bakom kameran istället för att spela! :-)

Karmar Dennis

2011-04-22 @ 19:25:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0