Snart helg

Nu är det bara två nätter kvar, sen är det äntligen helg. Det har gått smidigare än vad jag hade räknat med, kanske var bra att vara inställd på att det skulle bli en mardrömsvecka, för än har det inte varit någon mardröm. Det var förvisso måndagsnatten som var kaotiskt, inget ville som jag ville. Välte två trallor över mig, men de landa mjuk då jag stod i vägen (snarare att jag inte hann flytta på mig).

Även om han som kör på dagen inte har varit så sen, så märks det att han inte är van att köra den turen. Då bilen egentligen ska vara färdig i stort sett, förutom lite paket som ska sorteras. Trallorna har stått i fel ordning, de har nummer och de med samma nummer ska stå bredvid varandra inte utspritt med andra nummer emellan.

Igår var andra gången jag fick vända för att åka tillbaka med en tralla som skulle ut. Var inte alls imponerad när jag hittade den bakom några andra som ska lossas senare på turen. Inte undra på att jag är jättetrött när jag kommer hem på morgonen. Rundan är lång som den är, jag behöver inte vända för att göra den längre.

Nu får vi se om det gav effekt att be honom ställa trallorna i rätt ordning (efter lastlistan). Ska bli skönt med helg snart i alla fall, inte långt kvar nu.

*over and out*


Kommentera här: