Jag kunde, men jag glömde..

Det är inte ofta som jag känner mig avundsjuk, men idag fick jag en käftsmäll rätt i nyllet.
Jag trodde jag var förbi stadiet med att känna mig avundsjuk, men tydligen inte.

Jag vill lära mig köra med släp bättre än vad jag kan, även om det finns kollegor och andra som säger att köra med släp är inget att sträva efter. Enligt dom så är det bara jobbigt med 30 pallplatser extra osv. Personligen vill jag lära mig köra med släp ordentligt, så när det kommer en dag när jag ska köra med det så kommer det inte som en chock, hur var det man gjorde nu igen?

Jag har börjat fråga om jag inte kan få köra med släp, för om jag inte frågar så kommer det inte hända något. Frågade igår om jag kunde få köra med det idag, dessvärre fick jag inte det, men det var inte det som gjorde att jag blev avundsjuk.

Det var när jag såg dom som blivit anställda efter mig får köra med släp. Jag är den som kör med släp minst av dom som blivit anställd samtidigt eller efter mig och rent ut sagt känns det väldigt orättvist. Vad har dom som jag inte har?

Eller tycker dom att jag gör ett så sju jäkla grymt jobb på rundan jag brukar köra, så jag inte får köra med släp på grund av det?

Jag som hade tyckt det vore smart att lära sig köra ordentligt med släp nu under sommarhalvåret, för varje dag som går när jag inte kör så tappar jag otroligt mycket, minns knappt hur man gör snart känns det som.

Nåväl vi får väl se vad som händer, får försöka fråga lite mer och oftare så kanske det händer grejer, dags att påminna dom lite oftare och se vad som händer sen. Hade förvisso varit kul att få veta anledningen till varför jag inte fått/får köra med släp, om det är på grund av något som jag kan ändra på, hade det varit bra att få reda på så jag kan försöka ändra på mig.
Jag vill ju bli bättre, inte sämre.

*over and out*

Kommentera här: