Då var det dags igen..

Jag vet inte om jag alltid gillar den här utvecklingen vi har i form av sociala medier och kommunikation via text. Det verkar vara väldigt lätt för missförstånd och aggression och det kan göra det svårt för vissa att veta hur man ska bete sig i verkligheten när man träffar folk också.

Fenomenet brukar vara vanligare bland folk som inte känner varandra, för jag tror att de som känner varandra vet vad den andre menar allt som oftast i alla fall, sen finns det säkert undantag där också. Det är ju på grund av dessa missförstånd som jag inte tycker om text så mycket, det blir ett missförstånd och så blir det ytterligare ett när man ska försöka förklara vad man egentligen menade och så är cirkusen igång.

Tydligen är det väldigt svårt att låta bli att svara, för någonstans så inbillar man att det ska gå att reda ut missförståndet, men 9 av 10 gånger så blir det bara värre, att man aldrig lär sig kan tyckas. Får försöka ändra min attityd och ta även text med en klackspark, så det blir lika roligt som när jag jobbar. Borde inte vara helt omöjligt, nu vänder vi trenden och sadlar om, positiva klubben här kommer jag.

*over and out*

Kommentera här: