Beijing nästa

Ja, igår kväll hade vi en avslutningsmiddag med hela klassen, samt Sinotekets personal och företagets VD, som delade ut pris till den grupp som ”vann”. Det blev inte vi och vi är lite tacksamma över det också, eftersom den vinnande gruppen fick någon slags glaspokal, som troligen väger och då vi alla har knappt med kilon i väskorna så var vi glada att vi slapp.

Vi fick ändå vårt pris senare då VDn bjöd alla på varsin fri drink på en bar, jag provade en Blue Hawaii. Tyvärr har de för mycket alkohol här i drinkarna, visst det är billigt, min drink kostade ”bara” 55 spänn, men jag hade föredragit mindre alkohol smak.

Det var rätt trevligt under bar vistelsen, jag pratade med Linda och Pan Yu och vi fick veta att vi är ”strong minded”. Det är rätt naturligt när man väl tänker på det, eftersom vi västlänningar är mer självständiga medan i Kina är de beroende av alla runt omkring och umgås mer i grupper osv.

Jag och Michelle tröttnade först och åkte hem och vi hade tur med taxin, det var fler som ville åka men vi var snabba och lyckades norpa taxin före de andra, först till kvar du vet.
Taxiresan hem var relativt lugnt förutom att taxichaffisen stannade och pratade med en annan som ville åka, men troligen skulle åt fel håll. Tydligen kan de plocka upp mer folk om det finns plats i bilen och att alla ska åt samma håll. Dock vet jag inte vad som händer med notan, men det är en annan historia.

Nåja, det kommer att bli bra för om 7,5 timmar sitter vi på planet till Beijing och jag kommer troligen inte att uppdatera min blogg mer idag, utan resten kommer på söndag.
Nu hoppas jag att vi har bra Internet uppkoppling eller åtminstone stabil sådan på det nya hotellet, men jag har läst i några kommentarer att det varit lite si och så med det.
Annars löser det sig väl på nått sätt, får väl säga till annars inte värre än det ju.

--Svar till kommentarer:---
Rosemarie: Halloj, ja tiden minst sagt flyger förbi här, vilket jag tycker är skönt, för jag har börjat tröttna lite på Kina. Eller tja åtminstone Ningbo. Jag kommer inte ihåg om Dennis deklarerat åt mig annars ska jag göra det när jag kommer hem eftersom jag har fått uppskov.
Redovisningen gick helt okej, inte den bästa jag gjort, men heller inte den sämsta. Förbrukningsmaterial är redan inplanerat att slängas efter Beijing, känns liksom onödigt att ha med saker jag ändå kan köpa nya i Sverige. Så dyrt är det inte, får unna mig den lilla extra slanten det kommer att kosta. Vi får se hur mycket jag shoppar i Beijing, beror helt på vad jag hittar. Jag vet att jag ska köpa någon form av namnbricka att jag varit på muren i alla fall, sen blir det nog lite annat smått och gott.
Hälsa Helmer och jag hoppas ni har det bra.

Tina: Tjabba tjena hallå! Jag hoppas på ett godkänt betyg så är jag nöjd. Klart vi ska till MUREN, den är ju en del ab grejjen med Kina, går inte att åka till Kina och INTE se den!! Då bör man skämmas, särskilt om man inte har planerat att åka tillbaka till Kina igen.
Du läser när du hinner, jag förstår att du har det fullt upp i butiken så det är lugnt, jag går ingenstans, snarare springer tiden bara närmare då vi äntligen kommer hem.
Jag kommer hem fredagen den 6/5 till Gnosjö på kvällen.
Jag har helt missat att det var bröllop och någon uppståndelse är det inte direkt här, mer än att jag fick reda på att det var bröllop för att vi hamnade på en engelsk pub, men jag vill inte påstå att alla satt och kollade på TV, kanske är annat i HongKong jag vet inte.
Ha’re å sköt om dig.

Pappa: Nja, kollade på Aeroflots hemsida och det stod 23-32 kg 50€, vet inte om det är per kilo eller hur de räknar, men det verkar som jag kan sikta på 20 och skulle det bli 22 är det inte hela världen.
Ja på måndag är det väl första vardagen igen efter Valborg, hehe, kan bli intressant kan jag tänka mig. Du får trösta dig med att det finns mycket värre köer här och de har verkligen ingen struktur alls!
Du får hälsa tillbaka till 7 x Modig och Monica när du träffar dem.
Ha’re gött.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Ja det var ju tur att ni inte vann så slapp ni slå sönder den när ni skulle dela den

Gott att allt går mot sitt slut

Du får knalla mellan vakttornen på muren

Det är nog lika mycket mellan 23 och 32 o sen ökar det väl i nästa intervall

Men om det är grejor du gärna vill ha är ju knappt 500 spänn mycket i sammanhanget

Det kan ju motsvara en födelsedagspresent eller dylikt ;-)

Och funkar det på det viset är det lika bra o ha 30kg när du ändå tvingas betala för de

Här har vi haft frostnätter o 17-18 grader nu det sista men eftersom du ska komma hem så dra nordan ner så i nästa vecka hotar di me bara ensiffigt några dar o regn

Så ha det riktigt trevligt där borta

Kram

2011-04-30 @ 07:34:19
Postat av: Pappa

Tjena

Monica kom på hur ni kan göra med överlasten

Om 1 utav er tar lite av er andra så kan ni ju dela på dennas "böter" det blir ju billigare än om alla har nått kilo extra även om ni tvingas öppna väskorna för omlastning i Stockholm.

Hoppas Pekingankorna inte bits för mycket

Ha de gött i de stora landet

Här har vi gjutit skorsten idag o solen stekte armarna så fint

Hoppas ni också har fint väder

Kram

2011-04-30 @ 19:00:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0