Fredag - Två veckor kvar

Idag är det exakt två veckor kvar av skolan. Det känns skönt. Imorrn kommer vi ha våra sista "officiella" lektion/föreläsning här i Kina.
Känns skönt att veta att det går åt rätt håll. Idag har vi haft två föreläsningar vilka har handlat om hur ett kinesiskt familjeliv fungerar, samt affärsvärlden osv. Rätt så intressant.

Min förkylning börjar ge med sig nu, är inte lika seg i huvudet längre och det känns bättre även om jag småhostar lite då och då. Det är skönt att det går åt rätt håll.

Idag har vi fått se regn, riktigt regn, det kom i ett inslaget paket av åska och spöregn. Första gången jag uppleve åska för i år, samt i Kina. Det var en upplevelse att höra mullret och se blixtarna blinka över himlen.
När det väl passerat är det stora pölar med vatten på de små gatorna, verkar som brunnarna här inte klarar av att svälja allt vatten, men det är friskt och skönt även om det bara varande i några timmar innan den subtropiska värmen kommer igen.

Det är skönt att veta att helgen är nära även om det inte innebär vila utan snarare nya äventyr.
Idag bokae vi även flyget till Beijing/Peking, 750 spänn, inte så farligt med tanke på att det tar 2 timmar att flyga och om vi tagit ett tåg hade det tagit minst 10 timmar och inte säkert man får den plats man tänkt sig heller.
Flyget känns då både bekvämare och enklare, nu ska jag bara be Wei Wei eller Pan Yu att hjälpa mig ringa till hotellet och säga att vi kommer efter 18, så de inte lovar bort våra rum till någon annan. Det vore lite surt.

Hoppas ni där hemma har det bra, det är inte så långt kvar tills jag återkommer hem igen. Nu hoppas jag bara att det ska lösa sig med SJ, sen är allt klappat och klart.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Ja de va skönt att förkylningen släpper (har även min gjort)

Otur att SJ SJ gamle vän fortfarande inte lärt sig läxan utan tydligen kör på samma gamla spår.

Här har vi bara fått några mm så grönskan väntar fortfarande

Skickade inbjudan via mail så du får höra av dig om den inte kom fram.

Ha det bra i Bejing o prova Peking anka

Kram

Pappa

2011-04-16 @ 12:51:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0