Lätt skolstart

Idag började lite introduktion för skolstarten, och vi har fått rundvandring på campus. De ha visat var olika saker ligger, samt resturanger och snabbköp om vi så skulle behöva.
Vi har redan testat en utav resturangerna. Den var speciell men god, jag var nog den enda som blev mätt, då de andra fick något grönt med massa sås så det svämmade över tallriken, det gjorde i och för sig min med.

Maten kostade ca 12 spänn inklusive dricka, billigt för att vara student. Tackar vi och tar emot. Bara att äta å va glad.
Tyvärr är jag dunderförkyld så det är svårt att andas och näsan rinner konstant, jättejobbigt. Jag hoppas bara att jag kan sova något sånär i natt.

Vi har gått rundvandring i stan också idag och då såg vi de här två våghalsarna. Jag hade nog inte vågat, då jag är höjdrädd!!

byter affisch


Tur att vi alla är olika.
På kvällen efter stadsvandringen var vi med skolan på en resturang och självklart var luftkonditioneringen sönder, och vi skulle sitta på ovan våningen i värmen. Det gick bra då de hittade en fläkt, dock ville jag inte ha vindraget på min hals, så jag tog på min halsduk.
Vill inte gärna bli mer förkyld än jag redan är. Hoppas det går över snart, det är skitjobbigt. Hostar och snörvlar med huvudvärk och seghet.

Taxiresan tillbaka till campus var lite av ett äventyr, delad i två delar. Den första delen, att få tag i en taxi chaffis som kan läsa vårt dåligt skrivna lapp, som skolan gett oss, med skolans namn på. Tack och lov tog det bara två bilar innan vi hittade en som kunde köra oss till skolan.
Del två bestod av själva resan, att det går fort och i motsatt körbana med inkommande trafik och gångtrafikanter som ska korsa gatan, det spelar ingen roll, här kör vi bara, blinka med heljuset och tuta är det som gäller så kommer man fram.
Resan tog ca 20 min och kostade ungefär 20 spänn. Istället för att dela det på fyra bestämde vi oss för att vi betalar var sin gång istället. Då vi ändå delar det mesta systerligt och broderligt, så det går ändå jämnt ut i slutänden.

Nu återstår bara sömnen för att orka med lektionerna imorgon. Blir till att ha med massa papper och vatten, och hoppas på det bästa.

Jag återkommer imorgon med nästa inlägg. God Natt!

---
Förresten GRATTIS på födelsedagen Pappa! Hade gärna ringt men det kostar lite för mycket för min ekonomi. Hoppas du haft en toppen dag, min dag har varit sådär som du kanske förstår av texten ovanför. Hälsa di gamla.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Ingen fara förstår att de é tufft

Men du behöver inte känna dig nedslagen för att du inte ringde de gjorde inte lillsyrran heller ;-)

Har fått trallvirke av J o A-L så nu får jag väl ta tag i trappbygget.

Skönt att jag kunde komma ut o läsa hur de ä i stora världen kommer väl att skicka dig/Dennis en inbjudan den 21 maj 1400 i Fölene bygdegård när jag väl fått ordning på min mail igen.

Verkar som ni borde försöka få en pansartaxi då spelar ju inte mötande trafik så stor roll :-)

Hoppas de flyter på bra med allt o att snörvelt släpper (Ta en Whisky innan sänggåendet så blir de iaf roligare)

Ha de Gott

2011-04-10 @ 18:42:16
Postat av: Dan Lindberg

Hejsan Marika! Försök om du kan, få tag i en akupunktör som kan hjälpa dig med förkylningen. Kineserna är jätteduktiga på sånt Skolan kan kanske hjälpa till med att förmedla en sådan läkare.

Idag så börjar våren, 18 gr i em och solen gassar.

Krya på dig

Kram Morfar

2011-04-10 @ 19:22:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0