Ta't lugnt..

Idag hade vi vår sista lektion med, Tina och den simpla kinesiskan vi fått lära oss. Dock vet jag inte hur stor använding vi har av allt vi lärt oss, dels för att det mesta är svårt att komma ihåg osv.

class

Hur som, det har ändå varit lärorikt. Det mesta vi fått lära oss skulle vi kunna ha använding av, dock vet vi inte vad svaren betyder och det kan då bli svårt att kommunicera.

Nå väl, under lektionen fick vi reda på att eftermiddags lektionen var inställd. Så vi bestämde oss snabbt för att sticka till ett Spa, eftersom den ursprungliga planen var att åka imorrn, men som visade sig att hela klassen hade samma planer.
Sedan har det regnat idag och det ska tydligen bli bättre väder imorrn, så vi stack till Spa't.

Jisses vilken upplevelse, jag har suttit i ett 30 gradigt vatten med fiskar som käkar på en. Känns ungefär som när fötterna har somnat och ska sedan vakna igen, samma stickande känsla, men skithäftigt!
Jag tyckte först det var både obehagligt och att det kittlade, men det gick över när jag tänkte på annat.

Linda och jag tog även en helkropps massage, va skönt det var samtidigt som det gjorde lite ont emellanåt, tror jag har massor med "knutor" i min rygg.
Har även badat i en bubbelpool som var 39 grader varm, snacka om skönt.

Hela kalajset gick på 316 spänn, tycker det var en väl unnad slant, nu är inte ryggen lika stel. Det enda jag saknade var manikyren, men den kan jag ta senare när naglarna växt ut lite.

Väl tillbaka till campus begav jag mig av till snabbköpet på området för att köpa lite kvälls snacks.
När jag kommer in så hör jag en av de som har hand om butikerna gå omkring med den söta lilla ungen, (som jag glömde berätta om sist), och när han för synd på mig i gången så stannar han upp och går fram till mig.

Det var nämligen så här, igår såg jag den här söta ungen för första gången i affären, och han tittade på mig med nyfikna barnaögon så jag vinkade och log. Sedan började ungen att skratta och jag skrattade också och alla skrattade, det var jätteroligt.

Så pappan kommer fram till mig och säger hej på kinesiska och jag klantar förstås till det och säger "tack" på kinesiska, men ungen tittar på mig och sedan bryter ut i ett brett leende och så var samma visa igång igen, precis som igår.
Alla skrattar och är glada, och idag lyckades jag nästan lura ut hur mycket jag skulle betala innan hon visade mig miniräknaren. Känns bra att börja få lite koll.

När jag lämnade affären vinkade jag hej då till ungen och de som jobbade där, och gick vidare till hotellet för att ta det lugnt resten av kvällen, jag är för trött för att hänga med ut på karaoke även om det hade varit grymt kul. Sen litar jag inte på att min röst är helt återställd än heller, så jag avvaktar lite.

Imorrn ska vi troligtsvis shoppa, om vädrets makter håller i sig och det bli uppehåll, annars får vi se vad som händer. Det finns mycket att göra även om det regnar.

--Svar till kommentarer:---
Pappa: Ja, det tycker jag är jätteskönt, fast Michelle tror att vi inte kommer bli helt friska förrän vi återkommer till Sverige, eftersom nu är jag och hon nästan friska, men våra rumskamrater har blivit sämre.
Så risk finns att vi blir sjuka igen, vilket jag naturligtsvis hoppas att vi inte blir, men det är inte jag som bestämmer det där.
Nu har det löst sig med SJ i alla fall, tur jag har Dennis som ställer upp och hjälper mig.
Just nu är jag i Ningbo, Bejining blir det inte förrän den 30/4, vi får se vad det blir att äta då, något som är billigt och gott är ju att föredra när vi är snåla studenter, hehe.
Jag misstänker skarpt att jag kommer få rabbla min resa ett X antal gånger innan alla fått höra den, samt fixa ett bildspel osv.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Ja det är nog bara ock bita i det sura äpplet o hoppas på att ni blir friska innan.

Säkert är det en smart idé att träna lite på presentationen av denna resa så du kan rabbla i sömnen

Skönt att hemresa är fixad

Firar de Valborg som vi tro?

Om inte annat får ni väl kolla in 1:a Maj firandet iaf. Blir nog mycket militärt ;-)

kram

Pappa

2011-04-16 @ 15:06:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0