Zoo - ett äventyr

Just så här pigg kände jag mig imorse:

lion

Idag har vi varit på Zoo, fanns många olika djur att skåda allt från insekter till elefanter. Tyvärr fanns inte Pandorna kvar, ingen aning vad som hänt med dem. Lite synd, men vi får se om vi går på Zoo i Beijing, men för min del känns det väl lite så där. Får se, vi har väldigt tajt om tid i Beijing och det är mycket som ska hinnas med innan hemfärd. Det blev väldigt varmt och svetten rann medan vi klättrade uppför branta trappor, tack och lov blev inte hela dagen lika varm, men jag märkte av på slutet att solen varit i farten. Då jag kände mig både yr och illamående. Troligen vätskebrist och början till solsting.

monkey

Idag har det varit runt 25 grader, fast det började fläkta mer på eftermiddagen med lite svalkande vindar. Vilket var skönt, och jag känner att solen har bränt mig idag eftersom mina kinder hettar och jag har en snygg bränna efter solbrillorna, underbart.
Fast värmen som vart idag är ingenting emot vad det kan tänkas bli på tisdag om väderrapporterna stämmer. Då ska det eventuellt bli över 30 grader, och på tisdag ska vi åka till bergen och ett tempel. Blir till att va lättklädd den dan.

parrotts

Lyckades även göra sönder mina nyinköpta byxor idag när jag skulle dra upp dem. De satt väldigt dumt och det gjorde ont i mina höfter så jag skulle dra upp dem lite grann och ritsch sa det och tyget släppte.
Tur att det bara är en liten del och blir inte hålet större ska jag ta med dem hem och försöka laga. Det var inga jättedyra byxor trots allt, endast 60 spänn så.

soldiers

Förresten såg vi en massa soldater när vi var på Zoot. Det var lite kul att de bjuder på sig själva, för jag skulle egentligen smygfota dem lite och den ena killen som stod upp vänder sig om och sträcker ut armarna som ni kan se ovan. Vet inte om det var samma soldater som skulle ta ett kort och har kameran riktat mot mig och jag brister ut i ett flin och gör peace tecknet.

Vi har kommit på att Ningbo är mycket lugnare än Shanghai när det gäller fotografering av/med västerlänningar. Det kan komma fram några enstaka, vilket faktiskt är skönt.
Idag har jag posat med två barn, det började med att en flicka tittade på mig och hennes mamma ville att hon skulle säga hej till mig, men hon vågade inte.
Så jag satte mig på huk för att se om det gick bättre och då ville mamman ta kort, så jag ställde snällt upp och den lilla flickan var lite skeptisk, men det gick bra.

Var faktiskt lite komiskt, vi är på ett Zoo där folk ska titta mer på djuren än oss. Haha, vi var huvudattraktionen!

Imorrn blir det Tai Chi och kalligrafi. Jag hoppas ni där hemma haft en trevlig och fin påsk. Nu får ni njuta av den Vita Tigern tills jag uppdaterar min blogg igen.

tiger


Kommentarer
Postat av: Hannah

Underbar lejonbild! :D

2011-04-24 @ 15:12:22
URL: http://hannahandersson.se/kina
Postat av: Pappa

Morr på dig :-)

De va la tråkigt att pandorna inte va hemma

Jodå här bränner man sig också om man inte é försiktig.

Du får ta de lugnt o dricka mycket om det skall bli så varmt.

Har inte kommit ut varje dag på nät o därför inte kunnat ge kommentarer på allt du ställer till ;-)

Här hotar de med regn imorrn eftermiddag (3mm)

Ha de gött

Kram

2011-04-24 @ 18:19:02
Postat av: Mamma

Hej Fröken!

Fantastiska bilder. Är gojorna du o Dennis? - ler.

Här hemma rullar Påsken på. Påskafton hade vi mat hemma o Liza, Roger och Viktor var här. Vi satt ute i trädgården till kl 20:00 o hade Påskbuffé. Då var det 17 gr ute så vi gick in. Vi avklarade en skatt jakt oxså men det börjar bli farligt men vuxna personer som tävlar som om det vore "på riktigt". Liza o Tomas fajtades rejält. Tur att jag hade ordnat vinste till alla skratt.

Påpskadagen var vi på mioddag hos morfar o han hälsar så jätte gått. Han talade om att han följer dig på bloggen o han tycker det är, som hanbrukar säga "skitkul". Han är stolt över dig att du klarar av detta. Jag måste säga att det är jag oxå (om du inte har förstått det innan). Jag talade med mormor idag o hon berättade att hon följer dig oxså. Hon sa att det är en stund på dagen hon ser fram emot var dag.



Imorgon vänta middag hos Börje o Christina seda nhar vi nog klarat av alla sociala åtagande för i Påsk.

Här hemma växer rummet sakta men säkert. Tomas håller på att tapetsera just nu o det blir jättebra. Jag har nog ärvt färg o form av dig...eller hur var det nu egentligen...hm..?!



Själv pluggar jag ca 8 h var dag och jag håller just nu på att skriva resultatdelen i uppsatsen. Gud vad jag längtar tills det är klart....ska aldrig göra detta igen. Om jag försöker, hindra mig med våld...-om så krävs skratt



Nej det är inte så farlig men just idag är jag så trött på att inte hinna cykla, spela golf, vara ute i trägården etc.



Nu är kl 22:30 här o det är sovdags för mig.

Kramar o hälsningar Mamma

2011-04-24 @ 22:31:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0