Äntligen HEMMA!

Ja, nu är jag äntligen tillbaka i Sverige och hemma hos Dennis igen.

Resan har gått bra, en mindre bra landning och lång väntetid i Moskva var väl det enda jag kan finna att klaga på när det gäller flygningen.
Det var smidigt att ta sig igenom tullen i Sverige i all fall, bara att visa upp passet och sedan gå vidare.

Tyvärr blev X2000 tåget jag skulle åka hem med försenat med 20 min, fast för min del fungerade det fint, då jag slapp vänta så länge i Alvesta.

Resan hem påbörjades 2:30 kinesisk tid och avslutades vid 20:00 svensk tid. Det är nu vi kommer till den roliga biten, hur länge jag egentligen har varit vaken, då jag inte kunnat sova på planet på grund av obekväma stolar.

Det började den 5/5 kl 3:18 (kinesik tid) då åskan väckte oss, sen var vi vakna tills vi lyfte 6/5 kl 2:30 (kinesik tid). Det tog 7,5 timmar till Moskva, där vi sedan fick sitta och vänta i 3,5 timmar innan nästa plan skulle lyfta.

Två timmar från Moskva till Sverige, vi landar 10:50 svensk tid. Går igenom tullen och hämtar vårt bagage samt fixar SJ biljetterna hem. Vi hinner med 12:22 tåget från Arlanda till Stockholm C, sen får vi vackert sitta på centralen tills tåget ska avgå vid 15:06.
Vi åt på McDonalds och tog det lugnt, tanken hade varit att åka till Gamla Stan och käka, men då det är fredag och alla bagageskåpen var fulla fick vi strunta i det.

Som sagt tåget är försenat och vi är båda trött och hängiga, jag runt 20:10 anländer jag till sist till Gnosjö station. Där Dennis kom och mötte upp mig.
Det blev en bamse-kram och bura ner huvudet i hans axel för att dölja att jag var lyckligt ledsen när jag sa att jag saknat honom.

Nu har jag druckit en kopp te och ska strax hoppa igenom duschen för att sedan fortsätta till sängen och sova, för att inta en väl behövligt nattsömn!
Jag har trots allt varit vaken i över 48 timmar, så nu ska jag allt sova!


Till sist vill jag säga ett stort tack till er alla som följt min blogg, och ett särskilt stort tack till er som kommenterat.
Det är mycket trevligt att läsa, och jag hoppas att ni tyckt det också. Tack igen.


--Svar till kommentarer:---
Pappa: Ja, jag sitter i köket när jag skriver detta och ögonen går i kors och jag är på väg till sängen om en liten stund.
Hehe, det kan jag tänka mig. Nå väl vi hörs.

Kommentarer
Postat av: Elin

sv, Är inte helt säker då jag har platt hår naturligt, så jag märkte ingen skillnad. Haha. Jag tror inte att lockarna försvinner, men jag tror att de töjer sig lite, i alla fall i början. Du kan ju ringa in till Nikita Hair och fråga, så får du ett bättre svar än mina spekulationer ;) haha

2011-05-23 @ 11:44:52
URL: http://nevnarien.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0