Allvaret börjar!

Det fanns internet, vilken jag förvisso misstänkte, å det är lika segt som på det andra hotellet.
Den enda skillnaden är att detta hotellet vi bor på nu, ligger mitt i smeten, det vill säga nära centrum. Samt att rummen är större och istället för en dubbelsäng har vi två enkelsängar. Dessutom har vi ett RIKTIGT badrum nu med rejält utrymme!!
Sängarna känns lika hårda som det förra hotellet så det blir nog inte så stor skillnad.

Nu har vi mött upp med skolan, fått en snabb välkomst föreläsning och en rundvandrig runt centrum för att sedan käka på en restaurang. Det var mycket speciell mat, fyra rätter med nån efterrätt. Var inte direkt jättegott, men jag provade i alla fall. Inte illa det.
Sedan efter restaurangen gick vi tillbaka till hotellet för att sedan gå vidare till The Bund. Jag och Linda gick och pratade med Wei Wei, en kinesisk tjej som hjälper oss via Sinoteket. Hon var jättesnäll och vi hade kul.
Kändes väldigt naturligt att snacka engelska, även om det blir några svenska ord emellanåt, då orden inte hinner komma fram till tungan.

Nu har vi vart på The Bund, tagit våra natt bilder av Lujiazui samt en grupp bild med hela klassen. Snacka om att kineserna fort kom fram med sina kameror när ett trettio-tal västlänningar radar upp.

Strax blir det sängen, först ska jag och Linda träna lite. Hon tyckte jag skulle haka på så det är väl bäst jag gör det då.
Har tränat lite idag när jag sprang i ett par trappor upp från tunnelbanan. Det kostar bara 3 spänn att åka en station. Tror inte ens Stockholm kommer ner till det priset.

God natt.

--Svar till kommentarer:---
Tina: Oh wow~ Det är inte illa det. Ja lite avudsjuk ska du allt va tycker jag, hehe. Nu har vi börjat skolan så allvaret kommer igång snart.

Faddrar: Ja, det toan var trång, tack och lov är det en riktig toalett på hotellet vi bor på nu, med riktig dörr och väggar och PLATS!!
Jag kände att jag vill ha nått kina inspirerat klädesplagg, och ha något som man även kan använda till annat.
Tja, det är bara att ställa upp tills man inte orkar eller det blir för mycket. Tack och lov har det bara varit några enstaka och då går det an att ställa upp, en annan femma om "hela Kina" kommer och vill ta kort.

Fredrik: Oh yes, det är MÄKTIGT! Shanghai MÅSTE upplevas på natten!! På dagen är det lite mer "meh" och det är då du typ ska gå i affären osv, ev besöka någa turistattraktioner som inte behövs se på nattetid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0