Dags att förflytta sig vidare

Idag har vi besökt Shanghai Jade Buddha Temple, det var kul att besöka ett tempel.
Vi tog tunnelbanan dit, åkte först två stationer, sedan byta till en annan linje och åka två stationer på den, allt för endast 3 spänn. Det är billigt! Försök slå det Stockholm!

Nu har vi sett Buddha gjord i Jade, var lite små häftigt, hela tempel besöket kostade 30 spänn, inte så farligt, helt klart värt det. Sedan såg vi en artist, han använde endast händerna och naglarna och målade fantastiska natur målningar. Grymt duktig.

palm painting

 

Linda passade på att ta ett gruppfoto på oss också. Måste bara erkänna att hennes fotografiska stil är grym. The photographic style - the right style.

linda plåtar oss


När vi bestämt att vi sett nog av templet, gick vi till resturangen som var en vegetarisk. Resturangen såg väldigt flott ut och var säkert en finare resturang enligt kineser. Fast jag måste ändå tycka att få en cola burk med sugrör inte är särskilt fint, men det är ju jag det.

lyx dryck


Är väl för att jag är västerlänning och van vid ett annat tankesätt, men men. Maten var inte god, jag beställde nått kött, som såg gott ut. Jag får in min rätt, den är kall. Hade smakat bättre om den vart varm, men det kunde inte jag veta att det var en kall rätt.
Tack och lov hade jag beställt ris också, så jag överlevde dagen.

Till frukost har jag käkat nudlar, då bröd inte går att få tag i plus att kineser brukar käka nudlar till frukost. Så idag har jag köpt mina nudlar till morgondagens frukost, samt lite färdsnacks - chips och en snickers samt vatten.
Imorrn ringer klockan 5.40, vi ska checka ut från hotellet senast 7.00, för att sedan åka till Suzhou - Kinas "Venedig".
Resan dit skulle väl ta ca 30 min eller nått sådant. Vi får några timmar att strosa omkring, och sedan på eftermiddagen bege oss mot Ningbo, skulle tydligen ta 3 timmar att åka dit.
Hoppas bara air conditionen funkar i bussen!

Det lär hur som bli en spännande resa. Jag och Linda har upplevt stopp i toan, inte alls trevligt, men vi fick det fixat snabbt när vi sa till. Tack och lov. Nu väntar resten av vistelsen.

Tydligen har mitt tåg hem blivit inställt också, typiskt BAJS (SJ AB - läs baklänges). Tydligen skulle jag ringa SJ för att fixa en ny biljett.
Ja, så himla lätt när jag befinner mig här. Jag ska se om inte Dennis kan hjälpa mig, annars får jag försöka ta det på Arlanda när jag landar och har kommit igenom alla kontroller med mera.

Hur som, så ska jag packa ner mina saker nu och ta fram det jag ska ha på mig imorrn osv. Är mycker lättare om det mesta redan är packat. Så jag slipper göra det imorgon bitti.

Förresten, jag är överlycklig att bloggen fungerar igen, var lite halvt förstörd där ett tag när den inte ville fungera, som jag hade tänkt mig.


--Svar till kommentarer:---

Tina: Det har faktiskt bara blivit Mc Donalds en gång, samt KFC en gång, annars har vi käkat kinesiskt. Oftast har vi sådär tur med maten, men nu vet jag vad ris heter på kinesiska så jag blir lite mätt i alla fall.
Nja, träningen hittills har bara bestått av olika former av push-ups och sit-ups, samt någon balans övning. De pratar om att ut och springa när vi kommer till Ningbo, men jag tror inte jag följer med, är för lat ;D

Pappa: Tja, kostnaden beror ju helt på hur du vill leva och äta, samt vilket bolag du vill flyga med. För våran del blir det så billig mat som möjligt om den ändå ser ätbar ut.
Ja, trappor springer vi mycket i, det är bra träning för ben musklerna.

Kommentarer
Postat av: Rosemarie Molin

Hej igen!

Tur att sidan fungerar igen, försöket förra helgen men det gick inget vidare. Hinner inte läsa allt nu men bilderna ser mycket lockande ut och senare ikväll ska jag också läsa vad du skrivit. Som tröst att jag inte har råd och tid att åka som du blir det en liten tur till Berlin den 6 till 9 maj,med nattåg. Tur att du lärt dig vad ris heter så du slipper gå och vara hungrig, Tina och jag vet precis hur det är.



Ha det så bra och sköt om dig.



Kram Rosemarie

2011-04-08 @ 18:16:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0