En sketen dag

Ja, dagen idag började inte så bra. Mitt tåg hem från Arlanda den 6/5 är inställt så jag var tvungen att ringa SJ för att fixa nytt.
Blir dock för dyrt för mig att ringa dem, så Dennis var snäll och hjälpte mig med det, men tyvärr är det nötter som jobbar på SJ tydligen. De vill att jag hämtar ut min nya biljett senast den 17/4. HALLÅ?! Jag är inte ens i Sverige då!
När jag mailade dem fick jag tillbaka svaret att jag måste ringa, jag är så irriterad att jag inte kan sätta ord på det.
Dennis ska hjälpa mig igen, hoppas att det löser sig, känns lite smått hopplöst.

Annars idag har vi varit på ett musem och en foto-utställning med skolan och sedan besökt två marknader.

biljett med tjejerna i bakgrunden

Här är biljetten till museet, det handlade om Ningbos historia. Dock var vi inte så intresserade och läste inte allt, samt det var inte så mycket det stod heller, men det var ändå en trevlig upplevelse.

hus

Med massa häftiga miniatyr modeller av byggnader och en över hela Ningbo, det var häftigt att se. Jag fastnade dock för de gamla hederliga traditionella byggnaderna, då jag gillar dem före skyskrapor.

pizza på irländsk pub Shamrock

Vi passade även på att käka på en Irlänsk pub och hittade där pizza, blev en Magarita för min del, gott var det och mätt blev jag. Endast 35 spänn inklusive drickan.

 

silk

Samt att vi hittade en trevlig affär där de sålde siden scarfar, så nu mamma har jag fixat en åt dig. Jag hoppas bara att färgen passar, fanns typ bara två färger att välja mellan. Fast jag avslöjar inte vilken färg, det får bli en överraskning.

Jag är väldigt trött efter denna långa dag, så det var väldigt skönt att komma tillbaka till rummet och slänga sig på sängen och bara slappa. Snart blir det sömn på riktigt för imorrn väntar föreläsningar igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0