En torsdag

Torsdag och sista dagen vi har "fritt" i Ningbo. Så vi passade på att jobba lite på vår presentation inför i morgon, innan vi gick till Wanda Plaza för att shoppa lite och gå till Walmart.
Jag hittade två linnen för 20 spänn styck, känns bra.

Annars har vi inte gjort så mycket, eller tja jag och Linda har börjat packa lite inför lördag då vi ska flyga till Beijing. Snacka om att vi spred ut oss:

stäning

Hur som helst så passade jag även på att väga min packning, host 21 kg. Inte bra, så jag har slängt lite lotion och sådant jag inte behöver eller prioriterar bort. Så på lördag ska jag åka i relativt mycket kläder, då får jag ner väskan till 19 kg, 20 kg är max.

Jag kan inte riktigt förstå vad det är som väger, tycker ändå jag varit duktigt och slängt medan jag köpt lite, men vi får väl se vad som händer efter Beijing.
Nu på flyget till Beijing är handbagaget endast på 7kg, men sen när vi åker hem är det 10kg, och det går ju att ha på sig lite kläder. Det måste ju ändå gå och ta av ett klädesplagg på flyget och ha det i knät som filt istället eller nått.

Jag kommer garanterat att få rensa innan jag åker hem i alla fall. Vill inte gärna betala extra för att få hem allt. Jag har lite saker som jag vet att jag ska slänga, typ schampoo, balsam, tvål, lotion och andra prylar som jag ändå kommer behöva köpa nya i Sverige.

Imorrn blir det allvar, då blir det presentation på engelska eftersom representanter från företaget kommer att va där. Sedan ska skolan tacka oss för att vi varit här och sedan blir det en avslutningsmiddag på kvällen.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Tänk inte på vikten i bagaget. Se till att få med dig det du vill ha med hem. Du kanske aldrig kommet tillbaks. Är det pengarna som "tryter" säg till i så falla så ordnar jag det.

Skönt att snart få hem dig. Längtar efter att få träffa dig.



Kramar mamma (Tomas o Nea hälsar oxså)

2011-04-28 @ 20:50:44
Postat av: Rosemarie

Hej igen Marika!

Vet inte vart tiden tagit vägen, den går i racerfart. Hade blivit lite efter i läsningen, men har tagit igen det nu. Har precis gjort klart och skickat min deklaration.

Dina bilder och berättelser om dagens vedermödor är helt underbara.

Jag tror att dina drömmar beror på en kombination av hemlängtan, oro för flygningen och kanske också lite oro att pengarna ska ta slut. Avstå inte från något du gärna vill ha med dig hem, då ångrar du dig bara. Släng förbrukningsmaterial (tvål schampo mm) och kläder du ändå inte kommer att använda mer och betala för den eventuella övervikten. Blir det skralt med pengar så säg till så lånar jag dig gärna lite.

Hur gick redovisningen? jag är jättenyfiken.



Njut av dagarna som är kvar de går fortare än du tror.



Tina har mycket att göra i affären just nu, men hon ska ju åka till Rom några dagar nu i maj och den ledigheten behöver hon verkligen.



Kram

Rosemarie och Helmer

2011-04-29 @ 10:37:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0