Söndag - En vilodag

Idag var vädret mycket bättre än igår, sol med inslag av kalla vindar. Idag har vi varit på två marknader och shoppat i det fina vädret.
På den första marknaden fick jag tag i ett par shorts som passar mig. Jag hittade två par jag tyckte var snygga men det andra paret fanns inte i min storlek typiskt nog, så de fick bli dessa istället:

shorts

Nog de enda korta shorts jag kan ha utan att känna att jag visar för mycket. De var stretch också så det var mjuka och sköna. Kommer bli skönt att ha till sommaren, jag saknar short i min garderob så det var ett bra inköp.

Sedan begav vi oss till fots till nästa marknad, vi hade först tänkt ta en taxi, men det var tydligen bytes timmen samt att de som var lediga blev tagna av andra innan vi hann få fatt i dem.
Där köpte jag äntligen mina lyckotofsar:

tofsar

Vi såg sådana här tofsar i Shanghai, men då vågade vi inte köpa dem eftersom vi trodde de hade en religös bakgund, men det har de inte. Det är som en lyckoamulett typ.

Imorrn börjar allvaret då det är en hel vecka med endast studier till vårt ena projekt som vi ska göra här nere mot företaget, som vi besökte tidigare.
Det är nog först då som det känns att vi verkligen "studerar" här. För just nu har vi haft någon föreläsning och sedan väldigt mycket fritid.

Jag tänker mycket på hur skönt det ska bli att få komma hem till Sverige igen. Jag har märkt att saknaden finns där. Speciellt saknaden av den som jag håller kär.
Jag såg ett par stå och kramas i en park idag och jag blev faktiskt lite avis, jag längtar tills jag också kan göra det igen. I min gubbes varma och trygga famn.

Till Dennis vill jag säga ett stort tack för att du finns där för mig och ställer upp och hjälper mig. Jag saknar och älskar dig.

Ni som läser får bli bättre på att kommentera! *tycker*

--Svar till kommentarer:---
Pappa: Hoppas kan man ju alltid i alla fall. Nä träna ska jag inte, det är ju inget som ska betygsättas och det är bättre att improvisera och svara på frågor istället.
Här firar de inte Valborg, det enda de firar är Spring Festival, vilket också är det Kinesika nyåret, då de följer månkalendern och inte solen.
För mig spelar det ingen större roll att missa Valborg, dock lite synd att jag inte kan va med på den årliga grillfesten som brukar va då, men men, jag kommer igen nästa år.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Ja men hallå va 1:a maj hänger inte ihop med valborg

Och då de är kom. så firas denna dag med parader!!

Ja de såg väl helt okey ut

mysigt med trädgårdarna

ha de gott

2011-04-19 @ 15:48:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0