Värmebölja

Vaknade i natt vid tre och precis innan jag vaknade hade jag en märklig dröm. V hade landat i Sverige och var på väg hem med tåget och alla var på samma tåg, det var ett InterCity tåg, och jag klev av på något som liknade Herrljunga station men det var Gnosjö.

Det hela var jätteknepigt, för Dennis var där och hämtade mig men jag fick aldrig någon chans att krama honom utan vi åkte upp till svärföräldrarna. Väl där försöker jag få en chans att krama Dennis, det går inget vidare och det slutar med att jag ropar på honom och han vänder sig om med något märkligt uttryck. Något i stil med irritation fast ändå inte. Jag ger honom en kram men jag får ingen tillbaka, sen ser jag en gammal tant som kommer ut från finrummet med en massa pengar i handen, och det mest märkliga av allt var att svärfar skulle duscha och sprang omkring i bara kallingarna!

Har ingen aning om vad mitt undermedvetna försöker säga mig, att jag längtar hem fast är orolig?

Idag har vi varit på ett tempel, det blev en 40 minuters lång resa för att komma dit och väl där så fick vi gå och gå och gå, för att ta oss från parkeringen till själva templet.
Tyvärr gick det inte att ”klättra” i bergen, då det var stängt, så vi gick runt på templet istället, enligt Wei Wei var det ett litet tempel, men det var stort för mig och som en labyrint att hitta runt.

Vi hade lite svårt att veta var man fick gå och inte, men där dörrar var öppna och ingen kom och sa till oss, där tittade vi i alla fall in. När vi fått nog av templet gick v ut och begav oss mot nått torn, det var långa trappor för att komma dit och det kändes i benen vill jag lova, men det var värt mödan. Tack och lov!

Det har varit varmt här idag, över 30 grader och stekande sol. Jisses, jag tog med mig 5 flaskor vatten och nu efter dagen återstår det 1,5st.
Efter templet skulle vi till ett tehus och tydligen var det meningen att vi skulle betala själva. Tycker det varit lite dålig information vad vi ska betala själva och vad som ingår i resan så att säga. Hur som så var det någon buffé och te, som serverades på tehuset. Många i klassen skippade tehuset och drog till Shamrock istället.

Jag var lite skeptisk mot tehuset, tittade lite snabbt på buffén, men det var inget som tilltalade mig. De andra tjejerna ville stanna och prova, så jag tänkte att om det inte kostar så mycket kan jag prova, men när jag får veta att de vill ha 58 spänn, för något som jag garanterat varken kommer att dricka eller äta, nej tack.

Med facit i handen är jag glad över mitt val, då teet serverades med bladen i. Jag verkligen avskyr att få teblad i munnen, det är det vidrigaste jag vet.
Nu är vi i alla fall tillbaka på campus, jag köpte mig nudlar som jag äter, blir nog även ananas på pinne lite senare också. Tanken är att jag och Linda ska slutföra vår ppt för företaget och sedan blir det en skön och välbehövlig dusch för mig innan det blir sängen.
Imorrn 8.30 avgår bussen mot Hangzhou, som vi ska besöka under dagen.

--Svar till kommentarer:---
Pappa: Nja, det tror inte värmen kommer va så farlig i Beijing, Ningbo ligger mer söderut. T ex nu när vi hade över 30 grader här i Ningbo hade de bara runt 16 i Beijing. Det jobbiga i Beijing kommer nog va människorna, samt att det är majdagarna när vi anländer 1/5-3/5, så det lär va mycket folk i rörelse då. Jag är inte förvånad att han har noll koll, men du får väl hälsa tillbaka. Ha’t.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Nja tänkte mer på luftföroreningarna i samband med värme

Ja de låter som du har nån form av "angst" förhoppningvis går det över när du väl är tillbaka on swedish soil :-)

Här har vi varit o hämtat farfars nya husvagn samt lite material till huset då jag var tvungen o följa med då den gamle inte längre är "betrodd" så jag är delaktig i denna numera oops

Håller verkligen med teblad skall vara i säkert förvar o inte i munnen blää

Verlkar varit lite sevärt då iaf

Ha de gött

Kram

2011-04-26 @ 20:34:33
Postat av: Pappa

Kul med datorer som gör som de själva vill

Först blir det ingen kommentar sen lyckas jag tydligen trycka så de blir en dubblett Yiiipiikaye m**********

Hoppas du kan skratta åt eländet

morr

Kram

2011-04-26 @ 20:38:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0