Sverige nästa

forbidden

Då var sista natten avklarad, och det blev minsann med dunder och brak. Jag duschade innan jag gick och la mig vilket var mycket skönt, fast duschens brunn är så liten att den inte hinner svälja allt vatten. Så till slut står du i en massa vatten, tur att det finns en till brunn utan för duschen, för vattnet rinner nämligen ut på golvet och ironiskt nog är den brunnen bättre än den i duschen.
Jag kom hur som helst i säng runt 22, lyckades väl somna runt 23. Tog lite tid att slappna av och jag svettas även om det inte är så varmt. Tror jag kan vara undermedvetet nervös inför hemresan.

Vi fick sova i godan ro tills klockan var 3:18. Då bestämde sig Tor för att göra ett besök till Beijing. Jag såg aldrig blixten, men av att döma från mullret var den rakt över. Vi båda flög upp, Linda sprang till fönstret för att kolla. Hon gillar när det åskar, jag var rädd och kröp under täcket medan jag försökte lugna ner mig själv.
Det var en sådan knall att jag blev så rädd att jag nästan började gråta, var faktiskt väldigt obehagligt. Tack och lov försvann åskan bortåt, men varken jag eller Linda kunde somna om.

Jag studsade upp ur sängen när alarmet gick av på telefonen vid 7, Linda valde att försöka vila lite till.
Runt 8 begav vi oss av till frukosten för att käka vår stadiga frukost innan vi stack till Pearl Market.

view

Jag köpte ingenting, det känns rätt onödigt att ta ut pengar bara för köpandets skull, särskilt när jag inte själv vet vad jag ska använda prylarna till. Nä, resten av mina pengar går till mat.

Det är nu mindre än 12 timmar tills planet lyfter, känns skönt att vara på hemväg snart. Nu hoppas jag bara att jag kan sova på planet till Moskva. Annars kommer jag att ha varit vaken i minst 41 timmar och då blir det synd om Dennis, som får en dötrött mig som kommer hem. Tror nog att han vill att jag är åtminstone lite social innan jag stupar i sängen.

Idag händer inte så mycket, vi har tagit det mest lugnt, nu i eftermiddag ska vill till en park som ligger alldeles intill hotellet och där kan man gå upp på en kulle, med utsikt över den Förbjudna Staden.
Senare ska vi leta upp en restaurang och käka innan vi ska tillbaka till hotellet och förbereda för att checka ut vid 22:30.

Min mage tycker visst inte om mig idag, den bubblar och håller på. Känns väldigt obehagligt, jag hoppas att det gått över tills vi ska åka. Vill inte behöva springa till flygplans toan stup i kvarten. Det är vid sådana här tillfällen som jag verkligen avskyr IBS!

forbidden

Nu kommer jag inte att uppdatera förrän jag kommer hem. Jag hoppas att resan kommer gå bra utan bekymmer, och ni där hemma ska veta att jag tänker på er. Vi ses snart igen.

Sverige nästa då!

--Svar till kommentarer:---
Pappa: Ja det tycker jag med och jag hoppas innerligen att resten kommer gå minst lika bra. För jag vill verkligen komma hem igen.
Ska se om jag å Dennis kan göra ett besök till ön, vore lite kul å åka dit nu när Dennis köpt en redig båt. Vi får väl se vad som händer.
Nu hörs vi inte mer förrän jag är i Sverige igen, så du får ta hand om dig och du ska veta att jag tänker på dig och tycker om dig.
Ha’re~

Kommentarer
Postat av: Pappa

Å tack så mö

Fick SMS1 så jag hoppas när du läser detta é du hemma

O får sova i din egna säng

Ja i år har di tydligen varit extra efterlängtade eftersom det tog "bara" 2,5 timme för dom och köpa mjölk och lite andra kylvaror ("Alla" ville prata)

för sommaren började nu enligt öborna

Jan ska fixa det sista på altanen framför villavagnen nu på fredag ihop med Michael

Hoppas allt gått bra o att du slapp betala extra

Kram

2011-05-05 @ 21:33:18
Postat av: Lisa - Smilinggirls!ッ

Första bilden var jättecool! :D

2011-05-30 @ 18:15:47
URL: http://smilinggirls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0