Ser inte fram...

emot imorgon torsdag den 25:e februari.. insåg rätt snabbt att jag inte hinner ta bussen till skolan eftersom vi börjar 8.00 och slutar 17.00 och 17.30 ska jag vara i Missionskyrkan och öva inför gudtjänsten som är klockan 19.00. Sveriges Radio kommer dit och ska spela in!

Om jag tagit bussen så måste jag gå upp senast 5.00 för att vara vid skolan 7.20 eller tja runt halv åtta nu när det är vinterväglag (inte för att det hindrat bussarna att dundra på som vanligt men men..) och för att hinna hem till 17.30 skulle jag behöva ta bussen som går 15.35 från Jönköping.
Där insåg jag rätt snabbt att det är orimligt, eftersom sista lektionen börjar 15.00 och det är redovisning i Gränssnittsdesign vilket är väldigt bra att vara med på eftersom betyget hänger på det.

Så jag kom fram till att jag tar bilen då behöver jag inte gå upp förräns 6.00 för att hinna till skolan till klockan åtta och jag behöver senast åka från skolan 16.30 så jag säkert hinner hem även om det är värsta trafikrusningen igen, som det var sist när jag tog 17.10 bussen i måndags. Världens bilkö mellan rondellerna bredvid högskolan, så bussen blev allt som allt 20 minuter försenad på grund av det. Tanken är att få vara en av de första att redovisa och sedan diskret kunna smita tidigare, får väl tala om för läraren också varför det är som det är med, kanske?

Det blir som det blir men kul ska det bli på gudtjänsten i alla fall, så den 14:e Mars kl 11.03 får ni ratta in P1!!

Kommentera här: