Varför ska det alltid hända..

Något när det är jag som kör? Jag förstår det inte. Idag råkade vi ut för en intressant situation. Det svänger ut en bil framför lastbilen, fast vi kör på huvudled. Dock om den hade gasar lite mer så hade den med lätthet hunnit för oss. Nu fick jag nita med lastbilen och tack vare att jag sett bilen i tid hann vi få stopp på ekipaget. Jag är fortfarande lite bitter för att jag inte hängde mig på tutan när jag fick chansen. Så typsikt mig.

För övrigt så gick det hyfsat, börjar få bättre förståelse hur lång tid ekipaget tar på sig att komma upp i hastighet och om jag hinner ut före andra trafikanter utan att bli världens bromskloss. Växlingen gick bättre, behöver öva mer på det, men jag är övertygad att det kommer.

Ny uppkörningstid blir tydligen den 11: december. Det vore perfekt om jag klarade det då, eftersom mitt busskort går ut den 13:e december, så jag slipper köpa nytt. Det är inte värt 1300:- för att åka till skolan i en vecka. Vi får se, jag hoppas jag klarar YKB på fredag, oavsett hur det blir så ska jag plugga till säkerhetskontrollen. Vore skönt att klara allt på uppkörningen såklart och det är dagen D och då ska jag vara lugn och fin.

*over and out*


Kommentera här: