Populär?

Tänk att ett tag var det riktigt lugnt och så plötsligt vänder det och det känns som alla ringer på en gång. Det började igår då ringde de från Torsvik och jag ska dit på måndag för en intervju. Idag ringde två andra så jag ska nu på torsdag på intervju här i Gnosjö och nästa torsdag i Lagan.
Sammanfattningsvis är det tre intervjuer på två dagar, så nu börjar jag undra vad som kommer hända resten av veckan. Det bästa är att ingen av intervjuerna krockar med varandra, de är utspridda på tre olika dagar trots allt.

Jobben är ett vår och sommar jobb med eventuell förlängning, ett sommarjobb och extra, samt ett visstidsjobb om jag förstått det hela rätt. Det känns rätt bra att det vänder och jag kommer med största sannolikhet börja praktisera innan jag börjar eventuellt jobba. Det vore riktigt najs, då jag känner mig trygg och känner folket där så det vore optimalt att få en så kallad mjukstart med någon jag känner mig trygg med.

Vi får väl se hur det blir. Hur det än blir så ska det bli riktigt kul att det vänder och att jag kanske kommer få en normal inkomst igen och slipper känna mig fattig för att jag inte kan göra de saker som jag vill.
Vi får se vad som händer, känns ändå skönt att gå på många intervjuer och få lite kläm på hur de är osv. Det går alltid att tacka nej till ett jobb när jag väl har lite valmöjlighet.

För övrigt är jag inte helt i form och det märks, orkar inte riktigt lika mycket som tidigare och ridningen blir drabbad. Tror aldrig jag känt att jag ridit så dåligt innan, förhoppningsvis blir det bättre vore tråkigt om jag fastat i den här smeten. Vi får se.

*over and out*

Kommentarer:

1 Fredrik/ Cal:

Du ser :) Ingen idé o oroa sig. Livet sköter sig själv oavsett vad vi tycket om det :)

Lycka till!

Svar: Det är lätt att gräva ner sig när det går dåligt och det händer alla någon gång. :/
Marika

2 Fredrik/ Cal:

Jo så är det. Har varit där och vänt själv så vet precis hur det är.

Kommentera här: