Jag är kluven

Äntligen ser framtiden lite ljusare ut och jag känner mig kluven. Kan inte riktigt bestämma mig hur jag vill göra. Jag vet att jag först och främst ska försöka se till att skaffa mig en egen bil, så jag kan ta mig runt på egen hand utan att behöva låna sambons bil.

Vidare ska jag även börja spara till en egen häst, om min nuvarande tidsplan håller, så blir det tidigast i mars nästa år. För då vet jag om jag har ett fast jobb eller inte, såvida jag inte får fast innan provanställningen löper ut vill säga.
Som min plan ser ut nu, så är jag lite kluven på vad för häst jag vill ha. Funderar mycket kring det, då det kan vara bra att veta i god tid. Jag är lite inne på att åka över till Irland igen till våren och köpa en häst där, men samtidigt vet jag inte om jag kommer hitta det jag vill ha. Det positiva med Irland är att hästarna hoppar allt, går i vatten osv. Nackdelen är resan till Sverige.

Jag tror jag ska känna lite på Irland nu när jag är över där igen i Oktober och se hur det känns och prata lite med folket runt omkring om hur de skulle gjort. Det är mycket att fundera på.

Sen är det mycket annat att tänka igenom också, som vart ska jag ha hästen. Hur ska jag transportera runt hästen osv.
Min första tanke om jag inte hittat något innan jag köpt hästen är att ha den uppe hos svärfar tills jag hittar ett lämpligt stall. Fast jag tror att om jag frågar runt bland mina hästvänner så kan de nog tipsa om något bra, så jag är inte direkt orolig. När den dagen kommer så kommer det lösa sig, det brukar det göra på ett eller ett annat sätt.

*over and out*


Kommentarer:

1 Gjert, poa,Christer:

Hej!
Läste din blågg, tycker det är kul att du fått jobb, jag har lite ont i axeln så du får gärna hälsa på. kram Gjert

Svar: Jag hade gärna hälsat på, men mina körningar är åt fel håll! Får se om det går att övertala dom i framtiden, är ju nyfiken på hur ni har det i de nya lokalerna nu också. :)Sköt om er och ta hand om axeln, hahaha.
Marika

Kommentera här: