Hur mår du?

Ofta om någon ställer frågan "hur mår du?" och man svarar något annat än "bra", kan den som ställer frågan bli besvärad. Då de inte vet hur de ska bemöta det. Det är då man kan fråga sig varför man ställer en fråga, där man bara vill höra just ett specifikt svar?

Det känns även som det är lite tabu att prata om hur man faktiskt egentligen mår. Är det för att folk inte vill höra och att det kanske kommer för nära den egna sanning om hur de själva mår? Att det är jobbigt att höra andra som inte mår bra? Kanske är det för att det alltid finns någon annan som har det värre?

Själv mår jag inte så bra just nu, jag känner mig hemsk. Jag har gjort en massa oförlåtliga saker och insett för sent vad det är jag förlorat. Man vet vad man har, men aldrig vad man får.
Jag har stött bort personer som betytt mycket för mig, jag vet inte varför jag gör så? Jag hatar mig själv för det och känner mig elak. Jag skulle bara vilja spola tillbaka tiden lite och göra vissa saker ogjorda, så jag inte stött bort dom som betytt mycket för mig.

Man saknar inte en person, förrän den inte finns där längre och det är då man inser hur mycket den personen faktiskt betydde. Samt skadan som är skedd kommer aldrig gå att reparera eller kommer den gå att reparera?

*over and out*


Kommentera här: